logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۶۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

40 درصد نهاده‌های مرغداری‌ها با ارز دولتی تامین می‌شود

40-درصد-نهاده‌های-مرغداری‌ها-با-ارز-دولتی-تامین-می‌شود
تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان تامین نهاده‌ها مرغداری‌ها در استان زنجان گفت: 40 درصد نهاده‌های مرغداری‌ها با ارز دولتی تامین می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در واکنش به مطرح بودن موضوع خسارت سن گندم اظهار کرد: این موضوعات شایعه است و حقیقت ندارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اظهار نظر در مورد میزان خسارت وارد شده به محصولات تولیدی گندم در استان زنجان امکانپذیر نیست ولی در برخی از مزارع سن زدگی وجود دارد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر خرید گندم در استان زنجان ادامه دارد ابراز کرد: بعد از اتمام برداشت و خرید گندم در استان زنجان میزان خسارت وارد شده و اینکه در کدام منطقه بیشترین سن زدگی وجود دارد نیز مشخص می‌شود.

وی در ادامه همچنین به موضوع مشکل کمبود نهاده‌ها نیز اشاره و بیان کرد: مشکلات تخصیص ارز که منجر به کاهش تخصیص نهاده‌ها دامی شده که همچنان این رویه ادامه دارد و تخصیص نهاده‌ها به صورت قطره چکانی انجام می‌شود.

تاراسی با اشاره به اینکه سهیمه نهاده‌های استان زنجان براساس تعداد جوجه ریزی و تولید انجام می‌شود افزود: در حال حاضر 30 درصد نیاز مرغ‌داری‌ها به نهاده‌ها با ارز 4200 تومان تامین می‌شود.

وی با تاکید براینکه 10 درصد سهمیه نیز قرار است با ارز دولتی تامین شود عنوان کرد: بقیه نهاده‌ها تقریبا به صورت یارانه‌ای تهیه می‌شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر