logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۶۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان:

600 مدرسه در زنجان نیازمند بهسازی و مقام سازی است

600-مدرسه-در-زنجان-نیازمند-بهسازی-و-مقام-سازی-است

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با بیان اینکه مقاوم سازی فضاهای آموزشی فرسوده اولویت اصلی اداره کل نوسازی استان است، گفت: 600 مدرسه در زنجان نیازمند بهسازی و مقام سازی است.

علی عسگری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا، با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر2 هزار و 200 مدرسه در سطح استان دایر است، اظهار داشت: از این تعداد مدرسه 600 مدرسه  نیازمند مقاوم سازی و بهسازی است.

وی  با بیان اینکه مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس از جمله مواردی است که خیران میتوانند با ورود به این حوزه اداره نوسازی استان را همراهی کنند، تصریح کرد: 9 مدرسه  با مشارکت خیران در سطح استان در حال احداث است  که خوشبختانه مشارکت خیران استان در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری مطلوب  بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان ابراز کرد: 36 درصد از مدارس استان نیازمند مقاوم سازی است.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی مدارس و استاندارسازی سیستم های گرمایشی از رویکردهای اصلی اداره نوسازی مدارس است، عنوان کرد: برای امسال 140 مدرسه  با 400 کلاس درس در استان استاندارد سازی می‎شود که در سال 95 نیز 53 مدرسه استاندارد سازی شدند.

عسگری تاکید کرد: برای امسال 36 پروژه در حال اجرا بوده و 15 پروژه نیز بدلیل نبود اعتبارات لازم غیر فعال به صورت نیمه تمام باقی مانده و عملیات اجرایی آنها متوقف شده است.

وی تاکید کرد: ما برای ساخت و تجهیز مدرسه نیمه تمام نیازمند مشارکت افراد خیر هستیم و هر فردی می تواند به هر میزانی برای ساخت مدارس کمکهای نقدی و غیر نقدی داشته باشد. /ک

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر