logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۶۸۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء:

قرارگاه خاتم الانبیاء 15 پروژه مهم معدنی را در دستور کار خود داد

قرارگاه-خاتم-الانبیاء-15-پروژه-مهم-معدنی-را-در-دستور-کار-خود-داد
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حوزه‌های معدنی گفت: این قرارگاه 15 پروژه مهم معدنی را در دستور کار خود داد.

به گزارش موج رسا; سردار سعید محمد امروز در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران با اشاره به پروژه‌های قرارگاه خاتم اظهار کرد: این قرارگاه پروژه‌های زیادی را در دست اجرا دارد و همه پروژه‌ها شتاب خوبی دارند.

وی ظرفیت فرآوری کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه در زنجیره تولید و فرآوری معدنی مشکل داریم و خط زنجیره فرآوری ناقص است و نیاز به هماهنگی‌های زیادی در این بخش داریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به افزایش میزان اکتشافات زیرزمینی در سطح کشور گفت: میزان اکتشفات زیرزمینی از یک میلیون و 900 تن به 2 میلیون و 600 تن افزایش یافته است عنوان کرد: امیدواریم با تداوم این میزان ظرفیت شاهد افزایش میزان اکتشفات معدنی در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد از مواد معدنی استخراج شده استحصال می‌شود ابراز کرد: باید در استحصال مواد معدنی باطله‌ها به حداقل برسد تا مواد معدنی به باطله تبدیل نشود.

محمد با اشاره به تاثیرات و اشتغالزایی فعالیت‌ ایمیدرو و قرارگاه در استان زنجان گفت: در این دو بخش شاهد ایجاد اشتغال برای 500 نفر به صورت مستقیم و همچنین یک هزار نفر به صورت غیر متستقیم هستیم.

وی با تاکید براینکه مطرح شدن ایران به عنوان کشور معدنی جهان درست نیست افزود: در دنیا اکتشافات معدنی تا 900 متر انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تاکید براینکه ایران نهایت اکتشفات معدنی تا عمق 100 تا 200 متر انجام می‌شود عنوان کرد: با شناسایی ظرفیت‌ها حوزه معدنی می‌توانیم جزو چند کشور برتر در جهان باشیم.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه خاتم در حوزه‌ معدنی گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء با آغاز فعالیت هلدینگ معدن ۱۵ پروژه مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

محمد همچنین به استفاده از تجهیزات به روز در استخراج مواد معدنی توسط قرار نیز اشاره و عنوان کرد: قرارگاه خاتم دستگاه‌های حفاری تا ۳ هزار متری را وارد کرده و بخش معدنی نیز مجهز به تجهیزات هوابرد است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر