logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۶۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

فعالیت بنگاه‌های مسکن توسط بازرسان ویژه‌ رصد می‌شود

فعالیت-بنگاه‌های-مسکن-توسط-بازرسان-ویژه‌-رصد-می‌شود
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه بازار مسکن روزانه توسط بازرسان ویژه‌ رصد می‌شود گفت: فعالیت بنگاه‌های مسکن با راه اندازی سیستم الکترونیکی به صورت کامل رصد می‌شود.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد ساماندهی وضعیت مسکن اظهار کرد: حوزه مسکن و ساماندهی آن مربوط به چند دستگاه است که باید هر دستگاه قدم‌های موثری در ساماندهی آن بردارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از وظایف به راه و شهرسازی تعریف شده است عنوان کرد: همچنین بخشی از وظایف مربوط به بنیاد مسکن بوده و به دستگاه‌های نظارتی نیز وظایفی تعریف شده و برای اتاق اصناف هم وظیفه خاصی تعریف شده است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه اتاق اصناف در بخش ساخت و خرید و فروش مسکن نقش دارد عنوان کرد: در ساخت مسکن افزایش قیمت مواد اولیه در افزایش قیمت مسکن زیاد تاثیر گذار نیست.

وی با بیان اینکه بررسی‌های دقیقی انجام شد و در این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که بنگاه‌‌های مسکن درصدی در افزایش قیمت‌ها می‌تواند موثر باشند عنوان کرد: برای جلوگیری از این اتفاق همه خرید فروش‌های و قرارداد‌های مسکن به صورت الکترونیکی شدند.

موسوی با تاکید براینکه یک هزار و 616 بنگاه مسکن پروانه‌دار در استان زنجان وجود داشت افزود: در کنار آن حدود 400 مورد نیز بدون پروانه فعالیت می‌کردند که واحدهای بدون پروانه حذف شدند و تعداد واحدهای پروانه دار در استان زنجان به یک هزار و 210 واحد کاهش یافتند.

وی با بیان اینکه بازرسان ویژه‌ای روزانه فعالیت بنگاه‌های مسکن را رصد می‌کنند عنوان کرد: در هر جایی واحد بدون پروانه‌ای باشد اخطار پلمب و هر قراردادی که در بنگاه‌ها نوشته می‌شود حتما باید دارای کد رهگیری باشد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در ادامه با بیان اینکه قرارداد‌هایی که به صورت دستی و سنی نوشته شده از بنگاه‌ها جمع آوری شده است ابراز کرد: با کد دار شدن قرارداد‌ها خرید فروش املاک توسط اتاق اصناف به راحتی رصد می‌شود و جلوی سوء استفاده‌های احتمالی و تخلفات نیز گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه مسکن در استان زنجان انجام نمی‌شود عنوان کرد: انتقال پروانه کسب مسکن در برخی مناطق که در قیمت مسکن تاثیر گذار است ممنوع است مانند انتقال بنگاه مسکن از سایر مناطق به گلشهر ممنوع شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر