logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۶۸۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

برای نخستین بار «واکسن احتمالی کرونا» وارد مرحله نهایی شد

برای-نخستین-بار-«واکسن-احتمالی-کرونا»-وارد-مرحله-نهایی-شد
واکسن در نظر گرفته شده برای بیماری ناشی از ویروس کرونا از سوی یک شرکت آمریکایی وارد مرحله نهایی شد. این اولین بار است که آزمایش یک واکسن احتمالی کرونا به مرحله نهایی می‌رسد.

به گزارش موج رسا; به نقل از سی ان ان، برای نخستین بار واکسن در نظر گرفته شده برای ایمنی در برابر بیماری ناشی از ویروس کرونا از سوی یک شرکت آمریکایی وارد مرحله نهایی و در آستانه تولید انبوه قرار گرفت.

واکسن کرونای شرکت بیوتکنولوژیک «مدرنا» حال نخستین واکسن تحقیقاتی کرونا در میان دیگر شرکت‌های تحقیقاتی است که وارد مرحله سوم و نهایی پیش از تولید انبوه شده است و آزمایش آن در ۱۰۰ نقطه مکانی و جغرافیایی مختلف صورت می‌گیرد.

در مرحله نهایی واکسن کرونا همچنین قرار است تا ۳۰ هزار داوطلب بزرگسال این واکسن را برای ایمنی در برابر کرونا دریافت کنند. تزریق این واکسن طی ۲۸ روز به داوطلبان صورت می‌گیرد.

نتایج مرحله اول و دوم واکسن کرونای شرکت مدرنا حاکی از ایمنی همه دریافت کنندگان و داوطلبان در برابر ابتلاء به ویروس کرونا بوده است.

واکسن تولید شده کرونا از سوی شرکت مدرنا یکی از ۲۵ طرح تحقیقاتی تولید واکسن در سراسر جهان می‌باشد که به گفته محققان این شرکت بیش از دیگر طرح‌های تحقیقاتی به پیشرفت دست یافته است.

گفته شده شرکت مدرنا برای آزمایش واکسن تولیدی خود در مرحله سوم ۴۷۲ میلیون دلار بودجه اضافی دریافت کرده است. در این گزارش گفته شده مجموع هزینه‌ها و بودجه‌های در نظر گرفته شده برای این شرکت تحقیقاتی در آمریکا تا کنون به رقم بی سابقه ۹۵۵ میلیون دلار رسیده است.

آمریکا بالاترین رقم بیماران مبتلا به کرونا را در جهان داراست./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر