logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۶۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

پکن، کنسولگری آمریکا در یکی از مهم‌ترین شهرهای اقتصادی چین را تعطیل کرد

پکن،-کنسولگری-آمریکا-در-یکی-از-مهم‌ترین-شهرهای-اقتصادی-چین-را-تعطیل-کرد
وزارت خارجه چین در پاسخ به اقدام آمریکا علیه کنسولگری چین در ایالت تگزاس، از تعطیل کردن کنسولگری آمریکا در یکی از مهم‌ترین شهرهای اقتصادی و ارتباطی خود خبر داد.

به گزارش موج رسا; بعد از ورود غیرقانونی چند آمریکایی به کنسولگری چین در شهر هیوستون (ایالت تگزاس)، صبح امروز (دوشنبه) پرچم آمریکا در کنسولگری این کشور در چنگدو نیز به پایین کشیده شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه چین ساعتی بعد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کنسولگری آمریکا در چنگدو در ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) تعطیل شده است.

بر این اساس، پلیس و چنگدو از ساعات آغازین امروز معابر منتهی به این ساختمان را مسدود کرده و چهار نیروی امنیتی با تجهیزات محافظتی به سمت ورودی آن رفتند.

صفحه توئیتر «چاینا دیلی» نیز نوشت که مسئولان چینی با ورود به ساختمان کنسولگری آمریکا، کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

پیشتر امروز همچنین رسانه‌های چینی از پایین کشیده شدن پرچم آمریکا در کنسولگری این کشور در شهر چنگدو خبر داده‌اند.

شهر مهم چنگدو، مرکز استان سیچوآن و در جنوب غرب چین و یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی، حمل‌ونقل و ارتباطی چین است. این شهر را به عنوان مرکز و بنیانگذار صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات ملی چین می‌شناسند و شرکت‌های سرشناس و چندملیتی متعددی از جمله مایکروسافت، موتورولا، نوکیا، آلکاتل و اینتل در این شهر مهم مشغول فعالیت هستند. 

هفته پیش، در ادامه تلاش‌های آمریکا برای افزایش فشار بر چین، واشنگتن از پکن خواسته بود که کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت تعطیل کند.

بعد از آن وزارت خارجه چین در اقدام متقابل علیه تنش‌زایی جدید واشنگتن، دستور داد کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو تعطیل شود. (جزئیات بیشتر)

ایالات متحده چهار ساختمان دیپلماتیک در چین دارد که شامل یک سفارتخانه در پکن و سه کنسولگری در چنگدو، شانگهای و شنیانگ است./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر