logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۶۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
میرتاج‌الدینی:

وجود 2 مؤسسه به نام «شهید رضایی» مخالفین رئیس دیوان محاسبات را دچار تشکیک کرد

-وجود-2-مؤسسه-به-نام-«شهید-رضایی»-مخالفین-رئیس-دیوان-محاسبات-را-دچار-تشکیک-کرد
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: اخیرا در تاریخ تاسیس پژوهشکده شهید رضائی نیز تشکیک کرده‌اند، غافل از اینکه دو موسسه به همان نام وجود دارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نائب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به برخی حواشی ایجاد شده در خصوص انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

فرایند یک انتخاب قانونی و گام دومی

به دنبال انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور، برخی سوالات و شبهه‌ها از سوی عده‌ای از جمله دیدبان شفافیت و عدالت طرح گشته و در جامعه القاء شد.

قطع نظر از انگیزه‌های تخریب در این کنشگری‌ها، برای شفافیت و تنویر افکار عمومی، فرایند انتخابِ صورت گرفته در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس را به طور فشرده تشریح می‌کنم تا معلوم گردد که کمیسیون کاملا در چارچوب آئین‌نامه مجلس و قانونی عمل نموده است.

۱. برای ریاست دیوان محاسبات، ۲۵ نفر و برای دادستانی ۱۸ نفر ثبت نام کرده بودند. ابتدا کمیته دیوان محاسبات طی سه روز متوالی و با تشکیل ۵ جلسه، پس از بررسی مدارک  در جلسه اول و احراز شرایط لازم از جمله ۲۰ سال سابقه کار و نیز سابقه مدیریت در سطح مقام های اجرایی (مشمولین ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری)، ۲۰ نفر از نامزدهای ریاست دیوان و ۱۴ نفر از نامزدهای دادستانی را انتخاب و به جلسات دعوت کرد و پس از استماع برنامه آنان و با رای‌گیری مخفی، ۴ نفر را به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی کرد.

۲. کمیسیون برنامه و بودجه نیز طی دو جلسه صبح و بعد از ظهر و پس از استماع برنامه‌ی افراد راه یافته به مرحله دوم و بعد از سوالات لازم خصوصا درباره نامزدهای ریاست دیوان محاسبات، نهایتا دو نفر را به صحن مجلس معرفی کرد.

۳. در خصوص حواشی ایجاد شده درباره سابقه کار آقای دکتر بذرپاش، به استحضار عموم می‌رسانم که ایشان بر اساس مدارک ارائه شده، کار و فعالیت‌های مدیریتی خود را از ابتدای سال ۷۹ به عنوان معاون آموزشی پژوهشکده‌ی شهید رضایی(دانشگاه شریف) شروع کرده‌اند و در مجموع بیش از ۲۰ سال سابقه دارند. ایشان همزمان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف هم بوده‌اند ولی آن را به عنوان سوابق ۲۰ ساله احتساب نکرده‌اند. اگر چه از نظر ما مدیریت در نهادهای انقلابی و غیردولتی از جمله بسیج هم از سوابق مدیریتی بلکه از ارزشمندترینِ آنهاست.

همین جا به شبهه ارائه شده از سوی دیدبان شفافیت و عدالت اشاره می‌کنم که مراد قانونگذار از ۲۰ سال سابقه کار، احراز توانمندی مدیریتی برای مسئولیت خطیر دیوان محاسبات است نه سابقه‌ی سنواتی که برای حکم کارگزینی محاسبه می‌کنند.

۴. اخیرا در تاریخ تاسیس پژوهشکده شهید رضائی نیز تشکیک نموده‌اند ، غافل از اینکه دو موسسه به همان نام وجود دارد. اولی پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی که در سال ۷۸ توسط استاد جانباز دانشگاه شریف به نام آقای رضایی تاسیس و پس از شهادت ایشان بر اثر عوارض ناشی از جانبازی شیمیایی، به نام ایشان نامگذاری شده است. و موسسه دیگر به نام پژوهشکده فناوری‌های پیشرفته‌ی شهید رضایی که در  سال‌ ۸۸ تاسیس گردیده است. عده‌ای به اشتباه این دو را یکی انگاشته و انتخاب کمیسیون را تخطئه نموده‌اند. مراجعه به سایت دانشگاه صنعتی شریف به خوبی مسئله را روشن می‌کند. گواهی آقای بذرپاش مربوط به پژوهشکده‌ی اولی است.

در خاتمه ضمن یادآوری رعایت تقوا و عدالت در داوری‌ها و اظهار نظر ها در رسانه‌ها، به دوستان عرض می‌کنم به دور از عدالت و انصاف است که بدون بررسی کامل، هر گزارش یا خبری را در جامعه نشر دهند و با مطلق‌انگاریِ پیش‌فرض‌های ذهنیِ خود، دیگران را به عدم رعایت قانون یا تخلف یا گناه متهم کنند. گناه آن است که بدون تحقیق کامل و به بهانه شفافیت، اتهاماتی غیر واقعی نسبت به دیگران در جامعه نشر دهی و دستور قرآن کریم "إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا" را واگذاشته و بدون علم و آگاهی به قضاوت بنشینی که در قرآن کریم آمده است: "و لا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم اِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والفُؤاد کُلُّ اولئکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولا"

والسلام
سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی
نائب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر