logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۶۸۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

برخورد چکشی با صادرکنندگان و تولیدکنندگان منصفانه نیست/ تولیدکنندگان و صادرکنندگان با مشکلات داخلی مواجه هستند

برخورد-چکشی-با-صادرکنندگان-و-تولیدکنندگان-منصفانه-نیست-تولیدکنندگان-و-صادرکنندگان-با-مشکلات-داخلی-مواجه-هستند
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان در اثر فشارهای دولت گفت: برخورد چکشی با صادرکنندگان و تولیدکنندگان منصفانه نیست.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد بخشنامه دولت در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات اظهار کرد: این موضوع برای صادرکنندگان مشکل ساز شده است.

وی با بیان اینکه این بخشنامه برای تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان که واردات موقت دارند مشکل ایجاد کرده است عنوان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی را در این باره منعکس کردیم و پیگیری می‌کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی استان برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان همچنین در مورد نقشه راه صادراتی استان زنجان افزود: نقشه راه صادراتی در ابتدای تیرماه در کارگروه صادرات استان مصوب شد.

وی عنوان کرد: کمیته راهبری برای نقشه راه صادراتی استان تعریف شد که هر ماه موضوع صادراتی استان رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ولی متاسفانه بخشنامه برگشت ارز حاصل به حوزه صادرات استان تاثیر گذاشته و صادرکنندگان با این مشکل مواجه هستند عنوان کرد: امیدواریم که از طرف دولت اتفاقی بیفتد که روند صادرات تسهیل شود.

یگانه‌فرد با بیان اینکه صادرکننده به هر شکلی که می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را برمی‌گرداند ولی الزام کردن صادرکنندگان به وارد کردن ارز به سیستم دولت با نرخ نیمایی به نوعی در حق صادرکنندگان اجحاف ایجاد کرده است عنوان کرد: متاسفانه اختلاف نرخ بازار و نیمایی برای صادرکنندگان مشکل ساز شده است.

وی با تاکید براینکه صادرکنندگان به دلیل وجود این اختلاف متضرر می‌شوند ابراز کرد: برخورد چکشی با صادرکنندگان و تولیدکنندگان صحیح نیست و نباید این اتفاق بیفتد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه عملا هیچ گونه تسهیل‌گری برای واحدهای تولیدی و صادرکنندگان اتفاق نمی‌افتد ابراز کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی علاوه بر مشکلات برون مرزی با مشکلات درونی نیز مواجه هستند.

وی با تاکید براینکه دولت نباید اینقدر به حوزه تولید و صادرات فشار وارد کند افزود: فشارهای داخلی به اقصاد کشور تاثیرگذار بوده و اگر صادرات نباشد تولید کاهش می‌یابد و با این وضعیت تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی اتفاق می‌افتد و سایر مشکلات به صورت زنجیروار ایجاد می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر