logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۶۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

هیئتی از بازرگانان و فعالان اقتصادی کشور بلغارستان در زنجان حضور می‌یابند

هیئتی-از-بازرگانان-و-فعالان-اقتصادی-کشور-بلغارستان-در-زنجان-حضور-می‌یابند

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به حضور هیئت بلغاری در استان زنجان گفت: با حضور فعالان اقتصادی بلغاری در استان زنجان زمینه همکاری با بلغارستان فراهم می‌شود.

غلامحسین جمیلی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حضور فعالان اقتصادی بلغارستان در استان زنجان اظهار کرد: با دعوت اتاق بازرگانی زنجان یک هیئت تجاری اقتصادی از کشور بلغارستان  روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه امسال وارد زنجان می‌شود.

وی تصریح کرد:  در این سفرکه عمدتاً با هدف آشنایی با فرصت‌های سرمایه گذاری و گسترش مناسبات اقتصادی استان زنجان با کشور بلغارستان انجام می‌شود و زمینه‌های گسترش همکاری‌های فی مابین مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ابراز کرد: این هیئت تجاری اقتصادی در طول این سفر علاوه بر بازدید از طرحهای بزرگ صنعتی استان با فعالان بخش خصوصی نیز  دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

وی بیان کرد: زمینه‌های فعالیت اعضا این هیئت تجاری در خصوص فروش ماشین الات کشاورزی، ماشین الات مرتبط با صنایع چوب و صنایع هیدرولیک و نهایتا فروش دانه‌های خورداکی در بازار ایران است.

جمیلی خاطر نشان کرد: کشور بلغارستان در جنوب شرقی اروپاواقع است و  جمعیتی افزون بر هفت میلیون نفردارد .

وی گفت: این کشور با خاکی حاصلخیز ، اقتصادی مبتنی  بر کشاورزی داشته و تولیدات آن در تعاونی‌های بزرگ مکانیزه متمرکز بوده و صادرات مهم بلغارستان شامل اسانس گل رز، پوشاک، کفش، آهن، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات و سوخت است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: فراورده‌های عمده شامل غلات (گندم، ذرت، جو) و میوه (انگور) و به طور فزاینده‌ای تنباکو است و تولیدات کشاورزی اساس صنایع غذایی و تنباکو را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: قطعا حضور این هیئت در استان موثر بوده و همکاری بین بازرگانان دو کشور افزایش می‌یابد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر