logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۶۷۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

رکوردهای لیگ برتر همچنان پرسپولیسی است

رکوردهای-لیگ-برتر-همچنان-پرسپولیسی-است
پرسپولیس در صورت برد مقابل نفت مسجدسلیمان رکوردهای قابل توجهی را در تاریخ لیگ برتر ایران جابجا می کند

به گزارش موج رسا; تیم فوتبال پرسپولیس در حالی جمعه هفته جاری با نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر بازی می‌کند که سرخپوشان پایتخت در فاصله پنج هفته مانده به پایان این فصل از بازی‌ها تنها دو امتیاز دیگر برای تثبیت قهرمانی خود نیاز دارند.

تیمی که به تازگی از امتیاز ۱۰۰۰ نیز در نوزده دوره بازی‌های لیگ برتر هم گذر کرده و به فکر خلق رکوردهای جدید است.

در واقع اگر پرسپولیس بتواند نفت را در مسجدسلیمان پیروز شود خیلی زود به قهرمانی در لیگ برتر ایران می‌رسد. سه امتیازی که می‌تواند رکوردهای زیادی را برای پرسپولیس و فوتبال باشگاهی ایران جابجا کند و این تیم را تبدیل به پرافتخارین باشگاه ایرانی در طول ۲۰ سال گذشته کند.

اولین برد در مسجدسلیمان

سرخپوشان پایتخت تا کنون موفق به کسب پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان در ادوار رقابت‌های لیگ برتر در شهر مسجد سلیمان نشده است. بردی که می‌تواند این تیم را به پیروزی در این شهر هم برساند و طلسم خود را بشکنند.

پوکر!

در چند هفته گذشته به اندازه کافی درباره چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس صحبت شده است. رکوردی که تا کنون هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر به آن نرسیده است. پرسپولیس در صورت کسب سه امتیاز در مسجدسلیمان می‌تواند اسم خود را به تنهایی در مقابل نامی قرار دهد که دست نیافتنی بوده است: پوکر!

اولین قهرمانی یحیی در لیگ برتر

سرمربی پرسپولیس در صورت موفقیت با این تیم نخستین قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن خواهد گرفت. البته یحیی گل محمدی تاکنون دو بار با ذوب آهن در فصول (۹۴-۹۳ و ۹۵-۹۴) جام حذفی و یک بار هم در سال ۹۵ سوپرجام را از آن خود کرده اما هرگز موفق به قهرمانی در فوتبال باشگاهی ایران نشده بود.

زودترین قهرمانی

اگر این تیم بتواند جشن قهرمانی خود را در مسجد سلیمان برگزار کند تبدیل به تیمی خواهد شد که برای نخستین بار توانسته است در فاصله چهار هفته مانده به پایان بازی‌ها جام زرین فوتبال باشگاهی ایران را از آن خود کند.

بیشترین برد سرخ

سه امتیاز حیاتی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان می‌تواند تیری با چند هدف برای رکوردشکنی باشد. سرخ‌ها با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان به بیشترین برد در طول یک فصل از مسابقات می رسند که نشان از لیاقت این تیم برای رسیدن به پوکر دارد.

پیشی گرفتن از استقلال در گل نخوردن

پرسپولیس تاکنون ۱۱ گل در لیگ برتر دریافت کرده است. رکوردی استثنایی برای تیمی که استحکام بالایی در خط دفاع دارد و هر دروازه بانی درون دروازه این تیم قرار گرفته است کار چندان دشواری با وجود سد محکم مدافعان خود نداشته است. پرسپولیس در صورت گل نخوردن در ادامه بازی‌ها می‌تواند رکوردی دیگر را از استقلال تهران بگیرد. آبی پوشان پایتخت در لیگ فصل گذشته، تنها ۱۳ گل خورده داشتند اما حالا شاگردان یحیی گل محمدی تهدیدی جدی برای رکوردی که آبی است محسوب می‌شوند.

گلزن های نه چندان تمام عیار

سرخپوشان پایتخت در فصل نوزدهم، ۳۶ گل زده است. تیمی که در دومین دوره قهرمانی خود با افشین قطبی توانسته بود ۵۵ گل زده در یک فصل از خود به جای بگذارد. شاگردان یحیی که تقریباً به تمام اولین‌ها رسیده‌اند حالا باید برای کنار زدن خودشان هم بجنگند. تیمی که شاید علی علیپور را در خط حمله فصل جاری خود چندان کارآمد ندیده است اما با وجود هافبک‌های گلزن نظیر مهدی ترابی توانسته است بردهای مهمی را از آن خود کند. باید دید آیا این تیم می‌تواند در پنج بازی آینده خود، ۲۰ گل زده و این رکورد را هم دستخوش تغییر کند.

تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۲۰:۴۵ جمعه در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر با نفت مسجدسلیمان بازی می‌کند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر