logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۶۷۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ظریف: گفتگو با پوتین بسیار مفید بود

ظریف:-گفتگو-با-پوتین-بسیار-مفید-بود
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفرش به مسکو را فشرده و گفتگویش با رئیس‌جمهور روسیه را بسیار مفید خواند.

به گزارش موج رسا; محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفرش به مسکو درباره گفتگوهایش با سرگئی لاوروف همتای روس که به درازا کشید و در شام کاری ادامه یافت و همچنین دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور ‌روسیه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از مهمترین موضوعات این سفر بحث برجام و سیاست های آمریکا درباره برجام و موضع گیری بسیار مناسب روسیه در این زمینه بود.

وی یادآور شد: البته ما بحث های دوجانبه داریم. با توجه پایان یافتن قراردادی که داریم، بحث تمدید یا نوشتن قرارداد جدید براساس وضعیت موجود و با یک نگارش جدید مطرح است،با توجه به اینکه رابطه امروز ما با فدراسیون روسیه بسیار گسترده تر و قوی تر از رابطه ای است که ۲۰ سال پیش داشتیم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: لذا صرف تمدید اتوماتیک آن قرارداد به نظر ما نه با واقعیات کنونی بین المللی سازگار است و نه با نوع روابط کنونی ما.

ظریف گفت: توافق کردیم تلاش کنیم تا قبل از رسیدن به آن تاریخ قرارداد جدیدی داشته باشیم.

وزیر خارجه افزود: مسائل منطقه ای از جمله سوریه، افغانستان و یمن موضوعاتی است که برای ما بسیار با اهمیت است و فرصت کردیم در این خصوص گفت و‌گو کنیم. 

وی با بیان اینکه سفر فشرده بسیار خوبی بود، درباره دیدارش با پوتین نیز بیان کرد: گفت و گو با آقای پوتین و انتقال پیام هم طولانی و‌ هم بسیار مفید بود و پیگیری آن با آقای لاوروف  هم بسیار خوب بود

وی درباره نشست خبری اش با لاوروف و طرح سوالی درباره اظهارات بولتون در کتابش مبنی بر اینکه پوتین گفته که روسیه به حضور ایران در سوریه نیاز ندارد و پاسخ او و لاوروف نیز عنوان کرد: لاوروف گفت که اولا خلاف روش معقول است که چنین کنند و ثانیا دروغ است. من هم گفتم حرف های بولتون را از قدیم هم باور نداشتم.

به گزارش فارس، لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با‌ ظریف درباره این ادعای جان بولتون گفت: «گمان می‌کنم که آقای بولتون هیچگونه مدرکی برای انتساب این سخنان به پوتین ندارد و این نوع اظهارات متعلق به رئیس جمهور روسیه نیست.مشی ما اینطور نیست و خط مشی پوتین هم انجام چنین رفتارهایی پشت سر شریکانش نیست.»/فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر