logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۶۷۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
محدودیت‌هایی که جواب نداد؛

جدال زنجان با کرونا/ چرا کرونا در زنجان مهار نشد؟

جدال-زنجان-با-کرونا-چرا-کرونا-در-زنجان-مهار-نشد؟
در حال حاضر وضعیت استان زنجان در زمینه بیماری کرونا همچنان قرمز بوده و جزو 10 استان اول کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

به گزارش موج رسا; در طی چند هفته گذشته وضعیت استان زنجان از وضعیت هشدار به قرمز رسیده است و علرغم اقدامات انجام شده هنوز این وضعیت به پایان نرسیده و زنجان جزو 10 استان کشور است که وضعیت قرمز را ادامه دار تجربه می‌کند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان 30 نفر در یک روز در بیمارستان‌ها بستری شده و 7 نفر جان خود را از دست دادند تا مجموع فوتی‌های استان زنجان به عدد 250 رسیده و مجموع بیمارانی که نمونه برداری و یا بستری شده‌اند نیز به عدد 7 هزار و 477 نفر نزدیک شود.

ادامه دار بودن وضعیت قرمز و گرفتاری همه شهرستان‌های استان زنجان موجب ایجاد محدودیت‌های جدید و تمدید آنها به مدت یک هفته دیگر شد.

*تمدید محدودیت‌ها در زنجان 

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: این محدودیت‌ها در همه شهرستان‌ها قابل اجرا است و بر اساس آن فعالیت آموزشگاه‌های فنی‌و حرفه‌ای، زبانسراها، مراکز ورزشی و استخرها تعطیل شده‌اند.

خدابخش مرادی گفت: همچنان کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، سینماها، فعالیت‌های هنری و فرهنگی تعطیل بوده و مراکز گردشگری نیز به مدت یک هفته دیگر باید محدودیت‌ها را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و همچون گذشته هیچ مجوزی برای برگزاری مراسم‌های عروسی صادر نشده است و ضروری است مردم مراسم‌های خود را با افراد بسیار کم برگزار کرده و یا به زمان دیگری موکول کنند.

این مسئول بیان داشت: آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها نیز همچنان تعطیل بوده و فعالیت باشگاه‌های ورزشی نیز همچون هفته‌های گذشته تعطیل است.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در شرایط فعلی باید همه افراد جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند، افزود: استفاده از ماسک در معابر عمومی الزامی و اجباری است.

وی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و بهداشت فردی گزینه مورد نیاز برای عبور از شرایط قرمز است.

اگر چه مردم سهم بزرگی در افزایش بیماری کووید 19 دارند اما مسئولان نیز در به وجود آمدن این شرایط نقش مهمی داشته و باید دستورالعمل‌ها و نظارت‌ها با دقت بیشتری مورد توجه مسئولان زنجانی قرار می‌گرفت تا امروز شاهد چنین وضعیتی در استان نباشیم.

برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در چند هفته گذشته وضعیت زنجان را وخیم تر کرده و امروز با تعطیلی چنین مراسم‌هایی باید منتظر برگشت به وضعیت نارنجی یا هشدار بود اگر چه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک نزدن‌ها نیز در افزایش بیماران نقش بسزایی داشت.

*ضرورت اجرای قوانین سختگیرانه

به نظر می‌رسد اجرای قوانین سختگیرانه تر می‌تواند زنجان را از این وضعیت رهایی بخشیده و کار کادر درمان را نیز کاهش دهد.

در حال حاضر با وجود بسته بودن آرامستان‌ها، همچنان شاهد تجمع در این مکان‌ها بوده و پارک‌ها نیز به روی مردم باز است و رستوران‌ها نیز مملو از مشتریانی است که کرونا را سرو می‌کنند.

استاندار زنجان نیز در جدیدترین اظهار نظر خود در خصوص اقدامات استان زنجان در زمینه مقابله با ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر تعداد مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی از روزانه 400 نفر به یک هزار و 200 نفر رسیده است.

حقیقی بازگشایی اصناف را یکی از مهمترین عوامل افزایش تعداد بیماران کرونایی می‌داند و معتقد است، طرح بیماریابی و نمونه‌گیری‌ها به داد استان رسید تا وضعیت بدتر نشود.

وی می‌گوید: راه‌اندازی هسته‌های همیار سلامت از دیگر اقدامات استان است که به تجمعات تذکر داده و مانع برگزاری مراسم‌ها می‌شوند.

استاندار زنجان در حالی از مهار کرونا در زنجان سخن می‌گوید که آمار رسمی وزارت بهداشت، زنجان را جزو 10 استان دارای وضعیت قرمز اعلام کرده است و باید منتظر روزهای آینده بود که چقدر اعمال محدودیت‌ها و کنترل‌های موجود به کاهش تعداد بیماران کمک خواهد کرد. //ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر