logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۶۷۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

چاره‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت لاستیک وجود ندارد

چاره‌ای-برای-جلوگیری-از-افزایش-قیمت-لاستیک-وجود-ندارد
رئیس سازمان صمت استان زنجان به افزایش قیمت لاستیک در استان زنجان گفت: افزایش قیمت بالاتر از 30 درصد لاستیک گرانفروشی بوده ولی با برداشته شده ارز دولتی از این کالا چاره‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت آن وجود ندارد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه افزایش قیمت لاستیک اظهار کرد: با برداشته شدن ارز دولتی در حمایت از برخی از کالاها از جمله لاستیک موجب شده تولید و واردات مواد اولیه این کالاها با ارز نیمایی حساب شود اظهار کرد: این اقدام باعث افزایش قیمت‌ این کالاها شده و برای افزایش قیمت لاستیک نیز چاره‌ای وجود ندارد چون ارز حمایتی دولتی از این کالا برداشته شده است.

وی تصریح کرد: تامین و واردات لاستیک خودروهای سنگین براساس روال گذشته با ارز 4 هزار و 200 تومان وارد می‌شد که از ابتدای سال جاری تخصیص ارز دولتی تنها برای حوزه دارویی اختصاص یافت.

فغفوری با بیان اینکه در این چند ما به دلیل موجودی‌هایی که در سطح کشور وجود بود شاهد افزایش قیمت‌ها نبودیم بیان کرد: افزایش قیمت با برداشته شده ارز دولتی طبیعی است.

وی با تاکید براینکه کسانیکه لاستیک وارد می‌کنند اطلاعات کالایی خود را  در سامانه ثبت کنند عنوان کرد: با این اقدام خریداران نیز مشخص هستند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: تمامی کارنجات داخلی نیز مکلف هستند میزان تولیدات خود را در سامانه درج کنند تا مردم نیز با اطلاع از میزان موجودی بتوانند درخواست خود را انجام دهند.

وی با تاکید براینکه تنظیم بازار کشوری با افزایش 30 درصد موافقت کرده است و بیش از این میزان تخلف و گرانفروشی محسوب می‌شود بیان کرد: قرار است تنظیم بازار کشوری این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

فغفوری خاطر نشان کرد: لاستیک‌هایی که خارج سامانه خرید و فروش می‌شود توزیع خارج از شبکه بوده و احتکار محسوب می شود که نسبت به آن فرد پرونده گرانفروشی تشکیل خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم توجهی نمی‌کنند و اکثر افرادی که درخواست کننده لاستیک هستند نیازمند واقعی نیستند و لاستیک نیز تاریخ مصرف دارد و نگهداری لاستیک و استفاده آن بعد از چند سال خود خطر آفرین است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر