logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۶۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان:

کره جنوبی به دلیل ترس از آمریکا مراودات خود با ایران را کاهش داده است

کره-جنوبی-به-دلیل-ترس-از-آمریکا-مراودات-خود-با-ایران-را-کاهش-داده-است
رئیس کمسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه کره جنوبی به شدت در سیطره آمریکا قرار دارد گفت: این کشور با تبعیت از آمریکا محدودیت و مراودات خود با ایران کاهش داده است.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه کره جنوبی از جمله کشورهایی است که سال‌هاست با ایران مراودات تجاری را انجام می‌دهد اظهار کرد: در گذشته تبادلات کالایی با این کشور به راحتی انجام می‌شد که اخیرا به دلیل فعل و انفعالاتی که در منطقه کره جنوبی بوجود آمده و به خاطر اینکه این کشور 100 درصد در سیطره آمریکا قرار دارد و به همین دلیل از قوانین سخت‌گیرانه آمریکا علیه ایران به شدت تبعیت می‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل دخالت آمریکا اخیرا تبادلات ایران با کره جنوبی دچار مشکل شده است تصریح کرد: کره جنوبی به دلیل ترس از آمریکا مراودات خود با ایران را کمرنگ کرده است.

رئیس کمسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید براینکه متاسفانه کره جنوبی از قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شدت تبعیت می‌کند عنوان کرد: ارز‌های تخصیص از طرف دولت کره جنوبی محدود شده و فعالان اقتصادی کره جنوبی نیز رغبت مراودات تجاری با کشور ما را ندارند.

وی با تاکید براینکه متاسفانه دولت کره مرودات بازرگانان با ایران را محدود کرده است عنوان کرد: به همین دلیل مراودات تجاری به دو کشور به شدت کاهش پیدا کرده هر چند که بخش خصوصی مراودات خود را حفظ کرده و ارتباط خود را برقرار می‌کند.

رنگرونا با تاکید براینکه فعالان بخش خصوصی راهکارهایی برای دور زدن مشکلات و محدودیت‌ها دارد عنوان کرد: اعمال محدودیت‌‌ها از طرف دولت کره جنوبی اتفاق افتاده و این موضوع را هم به فعالین اقتصادی خود اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: معلوم نیست با این اقدام کره جنوبی چه سیاستی در کار بوده و چرا این اتفاق افتاده است و امیدواریم که این موضوع با مذاکرات تیم‌های اقتصادی دولت ایران با کره جنوبی برطرف شود.

رئیس کمسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان خاطر نشان کرد: سیاست خارجی دولت تاثیر مستقیم بر فعالیت فعالان اقتصادی کشور دارد و سیاست خارجی ما هر اقدام موثری انجام دهد بر فعالیت اقتصادی آنان تاثیر گذار است.

وی عنوان کرد: دولت کره یک سری الزامات و محدودیت‌ها را با تبعیت از دولت آمریکا اعمال کرده که شرایط را برای فعالان اقتصادی دو کشور مشکل کرده است.//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر