logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۶۷۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

دادگاه عالی ورزش پاسخ استعلام ایران راداد

دادگاه-عالی-ورزش-پاسخ-استعلام-ایران-راداد
مسئولان دادگاه عالی ورزش در پاسخ به استعلام فدراسیون جودو ایران مبنی بر برگزاری جلسه مقرر برای رسیدگی به پرونده تعلیق این رشته در ایران، بر برگزاری سرِوقت نشست تاکید کردند.

به گزارش موج رسا;  فدراسیون جودو ایران دو روز پیش با ارسال ایمیلی به دادگاه عالی ورزش (CAS) نسبت به برگزاری جلسه رسیدگی به تعلیق این رشته در زمان مقرر یعنی ۱۶ آگوست (۲۶ شهریورماه) استعلام گرفتند.

این اقدام از آنجایی توسط فدراسیون جودو انجام شد که در فهرست به‌روزرسانی شده CAS برای اعلام جلسات پیش رو تا ماه نوامبر (آبان ماه) به نام ایران و برگزاری نشست برای بررسی پرونده تعلیق جودو کشورمان هیچ اشاره‌ای نشده بود. این موضوع در خبری با عنوان «لیست جلسات دادگاه عالی ورزش منتشر شد / نه اسمی از جودو است نه پرسپولیس و برانکو» برای اولین بار توسط گروه ورزش خبرگزاری مهر منتشر شد.

با این حال اما مسئولان دادگاه عالی ورزش در پاسخ به استعلام فدراسیون جودو بر برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده تعلیق این فدراسیون در زمان از پیش اعلام شده تاکید کرده‌اند.

آنها شامگاه دوشنبه در پاسخ به ایمیل دریافتی از ایران اعلام کرده‌اند حتماً در تاریخ ۱۶ آگوست پرونده تعلیق جودو طبق دستورالعملی که در اختیارتان گذاشته شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی جودو مهرماه سال گذشته پس از مسابقات جهانی ژاپن و اتفاقات رخ داده پیرامون سعید ملایی، با عنوان کردن «تخطی جودو ایران از منشور المپیک و کدهای اخلاقی کمیته بین‌المللی المپیک» اقدام به تعلیق ایران از حضور در تمام رویدادهای این رشته کرد.

این فدراسیون در بیانیه خود برای اعلام تعلیق فعالیت‌های جودو کشورمان تاکید کرد ایران تا زمانی‌که تضمین محکمی مبنی بر اینکه ثابت کند که به اساسنامه فدراسیون جهانی پایبند است و قبول کند که ورزشکارانش مقابل ورزشکاران اسرائیلی مسابقه خواهند داد، از حضور در تمامی مسابقات و رویدادهای بین‌المللی محروم خواهد بود. بعد از آن بود که ایران نسبت به این اقدام مسئولان جهانی جودو به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد.

پیش از این قرار بود جلسه رسیدگی به پرونده تعلیق جودو ایران ۲۰ فروردین ماه در CAS بررسی شود اما به خاطر شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها این نشست به ۲۶ شهریورماه تغییر کرد. البته حالا هم مسئولان دادگاه عالی ورزش در حالی نسبت به برگزاری به موقع نشست تاکید کرده‌اند که ادامه بحران کرونا همچنان موجب اعمال تصمیماتی برای محدودیت‌های پروازی و صدور ویزا را به همراه دارد.

مسئولان درگیر با این پرونده به فکر تدبیر مناسب برای حل این مشکل هستند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر