logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۶۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان:

لزوم اقدام متقابل علیه اقدامات خصمانه کره جنوبی/ وزارت خارجه ورود جدی داشته باشد

لزوم-اقدام-متقابل-علیه-اقدامات-خصمانه-کره-جنوبی-وزارت-خارجه-ورود-جدی-داشته-باشد
رئیس کمسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان گفت: ساده‌انگاری دولتمردان کشور و وزارت‌خارجه باعث وقوع مشکلات روابط ایران و کره‌جنوبی شده است.

محسن حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد کارشکنی‌های کره جنوبی در برابر ایران و همچنین بلوکه کردن دارایی‌های ایران اظهار کرد: کره جنوبی وابستگی شدیدی به آمریکا دارد و این موضوع در مقابله و اقدامات خصمانه‌ کره جنوبی با ایران تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه دلیل این اتفاقاتی که در ارتباط با کره جنوبی افتاده از ساده انگاری دولتمردان و وزارت امور خارجه کشورمان است عنوان کرد: سیستم تیم اقتصادی دولت باید از قبل در خصوص جلوگیری از این اتفاقات تدابیر لازم را اتخاذ می‌کرد.

رئیس کمسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان با تاکید براینکه تنها راه می‌تواند شکایت به دادگاه لاهه باشد ابراز کرد: این اقدام دولتمردان در برابر دشمن را می‌تواند ساده انگاری مطرح کرد.

وی با تاکید براینکه دشمنان کشورمان در صدد ضربه زدن به کشورمان هستند و از راهی که می‌توانند اقدام می‌کنند و این تیم اقتصادی دولت است که باید در برابر دشمن هوشیارانه عمل کنند افزود: دولت باید با تدابیر خاصی اتخاذ کند تا بتواند دارایی کشور را از بلوکه خارج کند.

حمیدی با تاکید براینکه قطعا وزیر امور خارجه اعتراضات خود را به سفارتخانه کره جنوبی داده است عنوان کرد: باید مکاتبات و مذاکرات جهت رفع این مشکل انجام شود تا این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا راه‌هایی وجود دارد که می‌توان این کشور را مجاب کرد تا پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند گفت: تیم اقتصادی کشور حتما باید این راه‌ها را پیدا کرده و اقدام کنند.

رئیس کمسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه قطعا کره جنوبی از ترس آمریکا همکاری با ایران را کمرنگ کرده است گفت: قطعا کره جنوبی از آمریکا دستور می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران منجر به وقوع این مشکلات شده است افزود: باید اقدامات مقابله ای در خصوص رفتارهای کره جنوبی صورت گیرد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر