logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۶۶۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد؛

ثبت 3 مورد غرق شدگی در سدهای استان زنجان

ثبت-3-مورد-غرق-شدگی-در-سدهای-استان-زنجان
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از ثبت ثبت 3 مورد غرق شدگی در سدهای استان زنجان خبر داد.

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: با توجه به بارش باران و رعد و برق در زنجان حادثه‌ای در استان رخ نداده است اما ضروری است مردم در ارتفاعات در صورت ارائه هشدار از سوی مدیریت بحران استان، حضور نیابند.

وی با بیان اینکه تا کنون سه مورد غرق شدگی در سدهای استان زنجان ثبت شده است، افزود: این موضوع بیشتر برعهده شرکت آب منطقه‌ای زنجان است چرا که متولی رودخانه‌ها و سدها این شرکت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اطلاعیه‌های لازم در زمان افزایش بارش‌ها برای عدم استفاده از سدها و کناره‌گیری از مسیل سیلاب‌ها از سوی مدیریت بحران ارائه می‌شود، اما دستگاه‌های متولی در زمینه عدم استفاده از سدها، تابلوهای هشدار را نصب می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: با توجه به آغاز فصل گرما و مراجعه خانواده‌ها به حاشیه سدها، احتمال غرق شدگی به دلیل عدم توجه به هشدارهای لازم افزایش می‌یابد که ضروری است مردم به این علائم هشدار دهنده توجه کنند.

کرامتی تصریح کرد: گاهی شنا در سدها عواقب جبران ناپذیری از جمله مرگ افراد را به دنبال دارد که باید به هشدارها برای جلوگیری از چنین حوادثی توجه شود.

وی با بیان اینکه تا کنون سه مورد غرق شدگی در سدهای استان ثبت شده است، بیان داشت: عدم توجه به هشدارها و نامناسب بودن سدها برای شنا، موجب قربانی شدن افراد می‌شود در حالی که تابلوهای هشدار در این زمینه نصب شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر