logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۶۶۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خبر داد

افزایش ظرفیت تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده در زنجان

افزایش-ظرفیت-تولید-ماسک-و-مواد-ضد-عفونی-کننده-در-زنجان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: با افزایش موارد بیماری کووید 19، ظرفیت‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان زنجان افزایش یافته است.

جواد تاج کی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا برای ماسک، تلاش می‌شود هر هفته در داروخانه‌های استان زنجان توزیع شود.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش تقاضا با وجود توزیع هر هفته‌ای، اما کمبودهایی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان زیادی در استان زنجان وجود دارد اما به دلیل تمام اتوماتیک نبودن دستگاه‌های موجود تنها ماسک تولید شده و کش سوار ماسک نمی‌شود.

این مسئول یادآور شد: در استان زنجان ظرفیت تولید روزانه 200 هزار بدنه ماسک وجود دارد اما به دلیل تمام اتوماتیک نبودن دستگاه‌ها وقت و زمان بیشتری را می‌برد و این میزان به روزی بین 5 تا 10 هزار عدد می‌رسد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: تنها یکی از تولیدکندگان استان زنجان به صورت تمام اتوماتیک فعالیت کرده و روزانه 5 هزار ماسک تولید می‌کند که بیشتر در مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستانی توزیع  و بخشی نیز در سطح داروخانه توزیع می‌شود که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

تاجکی از تجمیع فعالیت تولیدکنندگان ماسک در زنجان خبرداد و گفت: با تجمیع این واحدها، سرعت کار افزایش یافته و میزان تولید روزانه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت واحدهای تولیدی ضدعفونی کننده نیز به دلیل افزایش تقاضا و شرایط موجود افزایش یافته است، افزود: تولید انواع ضد عفونی کننده افزایش می‌یابد، تا کمبودی احساس نشود.

این مسئول بیان داشت: در کنار همه فعالیت‌های انجام شده، رعایت خود در قطع زنجیره کرونا تاثیرگذار بوده و ضروری است کسانی که کار واجب ندارند در خانه بمانند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت شستشوی مدام دست‌ها با آب و صابون تاکید کرد و گفت: باید با رعایت موارد بهداشتی از انتشار این بیماری جلوگیری شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر