logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۶۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان:

هیچ نگرانی در تولید ماسک در استان زنجان وجود ندارد

هیچ-نگرانی-در-تولید-ماسک-در-استان-زنجان-وجود-ندارد
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان در مورد موضوع عدم عرضه ماسک در داروخانه‌های زنجان گفت: هیچ مشکلی در تولید و توزیع ماسک وجود ندارد و کمبود ماسک در داروخانه‌ها به تعلل آنها برمی‌گردد.

محمدرضا آبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مطرح شدن موضوع کمبود مواد اولیه برای تولید ماسک در استان زنجان اظهار کرد: در تولید ماسک یک ظرفیت تولید 50 هزار تایی در استان داشتیم که در حال حاضر این ظرفیت به 200 هزار تا رسیده و دو شرکت با ظرفیت بالایی برای مراکز درمانی ماسک تولید می‌کنند و مشکلی در روند تولید آنها در استان وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه این دو واحد تولید با تمام ظرفیت در تولید ماسک فعالیت دارند تصریح کرد: این دو واحد قرار است ظرفیت تولید خود را بالا ببرند و قول تامین مواد اولیه آنها نیز داده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان با اشاره به اینکه تصمیمات جدید هم توسط ستاد تنظیم بازار کشوری اخیرا گرفته که بسیج اصناف نیز در رصد حوزه تولید و توزیع ماسک ورود کند عنوان کرد: این تصمیم هم بر نظارت در توزیع و هم بر تامین مواد اولیه کمک خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تا امروز در تولید ماسک کمبودی نداشتیم و نیاز داروخانه‌ها و شهرستان‌ها به ماسک تامین شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد عنوان کرد: نیاز یک سری مراکز درمانی استانهای همجوار را نیز تامین می‌کنیم.

آبی‌پور با بیان اینکه بخشی از نیاز بیمارستانهای اردبیل و آذربایجان غربی را تامین می‌کنیم و مشکلی در حوزه تولید نداریم عنوان کرد: ماسک‌ها به صورت دو رقم با قیمت 1100 و 1500 تومان عرضه می‌شود.

وی با تاکید براینکه توزیع ماسک از طریق 140 داروخانه در سطح استان زنجان انجام می‌شود عنوان کرد: در حال حاضرمازاد بر نیاز مراکز درمانی استان زنجان نیز ماسک تولید می‌شود و در اختیار این مراکز قرار داده شده است.

سرپرست معاون اقتصادی استاندار زنجان با تاکید براینکه این موضوع را به صورت قاطع اعلام می‌کنم که هیچ مشکلی در تولید ماسک وجود ندارد و کمبودی هم در استان نداریم افزود: عمده مواد اولیه ماسک در کشور توسط دو کارخانه تولید می‌شود و بعد از تولید به صورت سهمیه بندی شده در اختیار تولیدکنندگان در استانها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مصرف ماسک به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا به صورت فراگیر در کشور اجباری شده که این موضوع مصرف آن را بالا برده است گفت: میزان نیاز هر استان در کشور رصد می‌شود و برمبنای آن سهمیه استانها مشخص می‌شود و هیچ نگرانی در تولید ماسک در استان زنجان وجود ندارد.

آبی‌پور با بیان اینکه سهمیه مواد اولیه تولید ماسک استانها از طریق غذا داروی وزارت بهداشت تعیین می‌شود گفت: در حال حاضر میزان تولید روزانه ماسک در استان زنجان توسط واحدهای صنعتی 150 هزار عدد است.

وی در پایان نیز خاطر نشان کرد: اگر کمبود عرضه ماسک در داروخانه‌‌ای وجود داشته باشد به تعلل خود داروخانه برمی‌گردد و نحوه تهیه ماسک به داروخانه‌ها قبلا ابلاغ شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر