logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۶۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان:

82 درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در سطح استان زنجان کشف شد

82-درصد-سرقت‌های-به-وقوع-پیوسته-در-سطح-استان-زنجان-کشف-شد
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کبه اینکه 82 درصد سرقت های به وقوع پیوسته در سطح استان کشف شده است گفت: همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی هوشمندانه و ارتقاء دانش حرفه ای پلیس از اصول اساسی و مهم نیروی انتظامی امنیت عمومی و پیشگیری از جرایم در جامعه است.

به گزارش موج رسا; ایرج خانی پور در کمیسیون مبارزه با سرقت استان به جايگاه مهم مردم در توليد و ارتقاء امنيت اشاره و اظهار كرد: مردم مهمترين بازوي ناجا در اجراي برنامه هاي پيشگيرانه هستند.

وی با اشاره به نقش آموزش و آگاهسازی در كاهش مستمر سرقت، هم افزايي درون سازماني و برون سازماني را از مهمترين راهکارهای موثر در پيشگيري از سرقت عنوان كرد و گفت: آموزش و آگاهسازی از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت در جامعه است.

سرهنگ خانی پور با تاکید بر اینکه همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی هوشمندانه و ارتقاء دانش حرفه ای پلیس از اصول اساسی و مهم نیروی انتظامی امنیت عمومی و پیشگیری از جرایم در جامعه است افزود: حضور به موقع پليس به همراه گشت هاي مستمر و هدفمند مي تواند زمينه وقوع بسياري از جرايم و سرقت‌ها را در سطح جامعه از بين ببرد.

این مقام انتظامی با تاكيد بر پديده سرقت به عنوان يكي از مولفه هاي مهم در كاهش احساس امنيت اجتماعي، توجه به تاثير پديده هاي جمعي و كنش هاي متقابل اجتماعي در بروز سرقت را مقدمه اي مهم در شناخت، تبيين و اتخاذ راهكارهاي كاربردي پيشگيرانه در رويكرد پليس علمي برشمرد.

وی با اشاره به اينکه مبارزه با سرقت و پيشگيري از آن، از مطالبات و انتظارات به حق مردم و از اولويت هاي اصلي پليس است، تصريح کرد: تحقق اين امر مستلزم مشارکت اقشار مردم و مسئولان و همکاري آنها با پليس است و بايد هشدارهاي انتظامي کاربردي شده و به آموزش هاي همگاني در جوامع هدف در پيشگيري از سرقت توجه جدي شود.

این مقام انتظامی با اشاره به کاهش وقوع سرقت ها در استان گفت: 82 درصد سرقت های به وقوع پیوسته در سطح استان کشف شده است.

خانی پور، کاهش سرقت و استرداد اموال به مال باختگان را از اولويت هاي ناجا در سال جاري اعلام و بيان کرد: اقدامات مقابله اي در اين راستا تقويت شده و در نظر داريم با تزريق تجهيزات و اقدامات پيشگيرانه براي کاهش سرقت انجام دهيم.

این مقام انتظامی ارائه آموزش‌های کیفی را در پیشگیری از ناهنجاري هاي اجتماعي را مؤثر دانست و گفت: در سال‌های اخیر توجه ویژه ای به مقوله آموزش شده است که با ادامه آن می‌توان گام‌های بلندی در پیشگیری از جرم و ارتقاء فرهنگ پيشگيرانه برداشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین از کاهش وقوع سرقت منزل در استان خبر داد و اظهار داشت: تعامل و همكاري بيش از پيش تمام دستگاه ها و سازمان ها را در انجام برنامه هاي مشترك خواستارشد.

وی بر ارائه دقیق آمار و صحت آماری تاکید و بر تقویت نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف در پیشگیری از سرقت تاکید کرد.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر