logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۶۶۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان:

افزایش قیمت ارز روند واردات ماشین آلات معدنی را مختل کرد

افزایش-قیمت-ارز-روند-واردات-ماشین-آلات-معدنی-را-مختل-کرد
رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر فعالیت‌های معدنی گفت: افزایش قیمت ارز واردات ماشین آلات معدنی را مشکل ساز کرده و ادامه این روند زنجیره تولید را در حوزه معدن مختل می‌کند.

رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات معادن استان زنجان اظهار کرد: مشکلاتی که در دو ماه آینده احتمال گریبانگیر شدن معدنکاران می‌شود مشکل واردات ماشین آلات معدنی است.

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش قیمت دلار قیمت ماشین آلات نیز افزایش یافته که این موضوع می‌تواند بر فعالیت‌های معدنی تاثیر گذار باشد.

رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان با اشاره به اینکه با این وجود بروز کردن ماشین آلات معادن تقریبا غیرممکن می‌شود افزود: با اتفاقاتی که اخیرا در قیمت دلار اتفاق افتاده قیمت تجهیزات و ماشین آلات معادن بسیار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این امر باعث می‌شود معادن استان از تکنولوژی روز عقب بمانند افزود: با تداوم این موضوع به مرور زنجیره تولید مختل می شود که باید تدابیری برای حل این مشکل انجام شود.

کشاورزی در مورد طرح حمایتی دولت از معدنکاران جهت بروز سازی ماشین آلات معدنی عنوان کرد: این حمایت همچنان وجود دارد ولی به دلیل مشکلات ارزی و محدودیت‌های اعتباری بسیار ضعیف است.

وی در مورد تاثیر بیماری کرونا بر فعالیت‌های معدنی نیز عنوان کرد: بخش معدن تنها بخشی است که در اثر شیوع بیماری کرونا با هیچ مشکلی مواجه نشد و تاثیرات آن در روند فعالیت این بخش در استان زنجان جرئی بود.

رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان با بیان اینکه همچنان فعالیت‌های معدنی با قوت ادامه دارد ابراز کرد: روند استخراج و صادرات مواد معدنی مناسب بوده و هیچ افتی در این حوزه نداشتیم.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در حوزه معدنی و همچنین جلوگیری از تاثیرات بیماری کرونا بر فعالیت‌های معادن انجام می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر