logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۶۵۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تظاهرات صدها نفری در نیویورک علیه طرح آمریکایی اشغال کرانه باختری

تظاهرات-صدها-نفری-در-نیویورک-علیه-طرح-آمریکایی-اشغال-کرانه-باختری
صدها نفر از معترضان در حمایت از فلسطینیان و در مخالفت با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری در شهر نیویورک تظاهرات برپا کردند.

به گزارش موج رسا; صدها نفر از معترضان در شهر نیویورک با برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطینیان، مخالفت خود را با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری و ادامه اشغال قلمرو فلسطینیان ابراز کردند. 

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، جمعیت قابل توجهی از معترضان در راهپیمایی «روز خشم» چهارشنبه در «بروکلین» شهر نیویورک تجمع کردند و در حالیکه در حمایت از فلسطینیان، مجموعه‌ای پرچم‌ها را با خود حمل می‌کردند، شعار «فلسطین را آزاد کنید»، سرمی‌دادند.

طبق این گزارش، جمعیت معترضان در بعدازظهر روز چهارشنبه به وقت محلی افزایش یافت و آنطور که گزارشگران محلی برآورد کرده‌اند، حدود دو هزار نفر در این راهپیمایی علیه اشغال اراضی فلسطینیان مشارکت کردند.

علیرغم آنکه هیچ‌گونه گزارشی از درگیری معترضان با نیروهای امنیتی منتشر نشده است اما بنا بر گزارش راشاتودی، پلیس ضدشورش نیز در محل اعتراضات مستقر شده بود و تلاش می‌کرد تا معترضان تنها در یک طرف خیابان حرکت کنند.

چندین نفر از سخنرانان از سازمان‌های محلی در حین این راهپیمایی برای معترضان سخنرانی می‌کردند و اعضای گروه «ناطوری قرتا» که از یهودیان اردتودوکس ضدصهیونیسم هستند با به دست گرفتن پلاکاردها و پرچم‌هایی در این راهپیمایی اعتراضی مشارکت کردند و شعارهایی علیه صهیونیست‌ها سردادند.

 

 

یکی از معترضانی که در این اعتراضات شرکت کرده بود، به خبرنگار راشاتودی گفت: «من کاملاً با طرح الحاق اسرائیل به سرزمین فلسطینیان مخالفم. آنها در سرزمین به سرقت رفته زندگی می‌کنند و مردم را به قتل می‌رسانند و زندگی آنها را تخریب می‌کنند».

وی ادامه داد: «اگر به نقشه نگاهی بیاندازید، شاهد خواهید بود که میزان زمینی که فلسطینیان اجازه زندگی کردن در آن پیدا کرده‌اند به سرعت طی چندین سال کاهش یافته است».

روز گذشته (چهارشنبه) ۱۶ سازمان فلسطینی و بین‌المللی در شهرها و پایتخت‌های مختلف جهان به مشارکت در تظاهرات علیه اشغال اراضی کرانه باختری،فراخوان دادند تا نشانه‌ای در اعلام حمایت از ملت فلسطین در مقابله با پروژه اشغال باشد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر