logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۶۵۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در طی دو هفته گذشته ثبت شد؛

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان/ احتمال بازگشت محدودیت‌ها در سایه بی‌توجهی مردم

افزایش-تعداد-مبتلایان-به-کرونا-در-زنجان-احتمال-بازگشت-محدودیت‌ها-در-سایه-بی‌توجهی-مردم
به دلیل عدم توجه مردم به رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، بیماری کووید 19 در زنجان می‌تازد.

به گزارش موج رسا; گسترش و شیوع بیماری کرونا در چند هفته گذشته در استان زنجان به حدی رسیده است که در آخرین جلسه ستاد کرونای استان زنجان، استاندار زنجان هشدارهای جدی برای ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به پروتکل‌های بهداشتی را به مردم داد و گفت: احتمال بازگشت به محدودیت‌ها وجود دارد.

*اوج گیری کرونا در زنجان

در مرحله اول اوج گیری کرونا، آخرین آمار نهایتا روزانه 25 نفر بستری در بیمارستان‌های استان بود اما با رها شدن مردم و برگزاری مراسم‌های عروسی، ترحیم، جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، این آمار در حالی که به عدد سه رسیده بود به یکباره اوج گرفت و امروز در چله قرار دارد.

طبق آمارهای رسمی منتشر شده آخرین مورد آمار دور همی‌ها کرونایی در یک مجلس عزا در یکی از روستاهای زنجان رقم خورد و در این مراسم 50 نفر به کووید 19 مبتلا شدند.

امروز هم آمار بستری‌های بیماری کرونا در زنجان افزایش داشته این در حالی است که ظرفیت بیمارستان‌های استان پر شده و باید ظرفیت جدیدی با هزینه‌های میلیاردی فراهم کرد، افزایش بیماران کووید 19 در زنجان تنها ناشی از عدم بی‌توجهی مردم و حضور در جشن‌ها،مراسم ترحیم و دورهمی‌های غیرضروری است.

در حالی که متولیان بهداشت استان بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی تاکید دارند اما مردم زنجان همچنان به خیابان گردی، پاساژگردی، حضور غیرضروری در بانک‌ها و مراکز خرید و به ویژه مراکز بورس می‌پردازند.

امروز هم با عرضه اولیه بورس، آمار افراد حضور یافته در این مراکز به شدت بالاست و بدون رعایت فاصله اجتماعی مردم تنها به فکر خرید جدید از بازار سرمایه هستند.

*استفاده از ماسک در معابر عمومی ضروری است

عدم استفاده از ماسک در معابر عمومی و عدم رعایت فاصله اجتماعی یکی از مهمترین کارشکنی‌های زنجانی‌هاست که موجب می‌شود تا آمار بیماران کووید 19 به شدت افزایش یابد.

با افزایش تعداد بیماران، آمار مرگ و میر هم افزایش یافته و امروز میزان بسترهای استان به 590 نفر و میزان فوتی‌ها به 182 نفر رسید در حالی که تنها راه مصون ماندن از این بیماری خطرناک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی است.

شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات و مراسم‌ها و استفاده از ماسک می‌تواند مردم را از شر بیمار شدن نجات دهد.

بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز زنجان را در وضعیت قرمز قرار داده و خارج شدن از آن نیازمند همت جمعی است تا این روند صعودی کاهش یافته و از همه‌گیری آن جلوگیری شود.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا، از به کارگیری سفیران سلامت برای مقابله با ویروس کرونا خبرداد و گفت: 250 هزار سفیر سلامت در این طرح خدمات رسانی می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به 600 بیماران در بیمارستان‌های استان بستری هستند در حالی که در مرحله اول اوج کرونا تنها 300 نفر بستری بودند.

این مسئول عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دلیل عمده افزایش بیماران می‌داند و معتقد است، اگر مردم رعایت نکنند نیازمند یک هزار و 20 تخت در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر 4 شهرستان در وضعیت قرمز و یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر