logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۶۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

کدام رژیم عامل نا امنی در منطقه است؟/ از تجاوز های مکرر نظامی به کشور تا تولید فیلم جنگ طلبانه

کدام-رژیم-عامل-نا-امنی-در-منطقه-است؟-از-تجاوز-های-مکرر-نظامی-به-کشور-تا-تولید-فیلم-جنگ-طلبانه
اسرائیل که یک دهه پیش در تهران دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور می‌کرد و به عنوان عامل نا امنی کل خاورمیانه در حال جولان دادن است، حالا سریالی ۸ قسمتی به نام «تهران» ساخته که در حال پخش از شبکه ۱۱ تلویزیون این رژیم است.

به گزارش موج رسا; در کمتر از یک سال، دومین اثر با موضوع حضور جاسوسان اسرائیلی در تهران و عملیات خرابکارانه آن‌ها پخش خواهد شد. پیش از این فیلم «اپراتور» با موضوع جاسوسی هسته‌ای و این بار سریال «تهران» با محوریت جاسوسی و خرابکاری نظامی ساخته شده است.

مجموعه هشت قسمتی «تهران» در حال پخش از شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی است. این سریال درباره حضور یک جاسوس اسرائیلی در ایران است که تلاش می‌کند زمینه بمباران نیروگاه هسته‌ای تهران از سوی نیروی هوایی اسرائیل را فراهم کند. تامار رابینان، یک زن یهودی متولد ایران است که در اسرائیل بزرگ شده و یک عامل موساد است که به منظور غیرفعال کردن یک راکتور هسته ای ایران ماموریتی به وی محول می شود مأموریت وی خنثی کردن پدافند هوایی ایران است تا هواپیماهای جنگی اسرائیل بتوانند یک راکتور هسته ای را بمباران کرده و مانع از دستیابی ایران به بمب اتمی شوند.


سال گذشته فیلم سینمایی‌ای با نام «اپراتور» (مأمور مخفی) ساخته مشترک آلمان و اسرائیل در فستیوال فیلم برلین رونمایی شد؛ فیلمی که داستان آن بر اساس کتاب خاطرات یک جاسوس بازنشسته اسرائیلی ساخته شده است؛ کتابی با نام «معلم انگلیسی» که به کارگردانی «یوال آدلر» ساخته شد و موضوع آن حضور یک مأمور مخفی اسرائیلی در تهران بود که تلاش می‌کرد به اطلاعات هسته‌ای ایران دست پیدا کند. این زن در عملیات جاسوسی با مهندس ایرانی یکی از شرکت‌های مرتبط با فناوری هسته‌ای ارتباط عاطفی برقرار می‌کند. استفاده از لوکیشن شهر صوفیه در پایتخت بلغارستان، به عنوان تهران و تمایز آشکار جغرافیای دو شهر، باعث اعتراض‌هایی شد. نکته مهم درباره فیلم «مأمور مخفی»، فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم در تهران بود. گفته شد که کارگردان فیلم از طریق ارتباط موبایلی با عواملی در ایران، به صورت آنلاین و از راه دور آن را کارگردانی کرده است. این مسئله باعث شد تا موضوع همکاری عوامل ایرانی با اسرائیلی‌ها به بحثی امنیتی در ایران تبدیل شود. «اپراتور» فیلم متوسطی در ژانر پلیسی و امنیتی است که حضورش در جشنواره برلین نیز افتخاری برای آن به همراه نداشت، اگرچه پخش‌کننده‌های فیلم در امریکای شمالی و اروپا رایت این فیلم را خریداری کردند تا در سطح وسیعی اکران شود.


در حالی که سریال «تهران» از نظر مضمون شباهت زیادی به فیلم «اپراتور» دارد و حتی از بازیگران یکسانی نیز بهره برده است. کارگردان اسرائیلی «دنی سرکین» که متولد روسیه است، برای ساخت این سریال سراغ بازیگران ایرانی حاضر در هالیوود، اسرائیلی‌های دورگه که والدینی ایرانی داشته یا در ایران متولد شده‌اند و سپس به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، رفته است. با آنکه به جز «نوید نگهبان» و «شائون توب» که سابقه حضور در مجموعه‌هایی، چون «هوم لند» را دارند، سایر بازیگران فارسی‌زبان فیلم چهره مهمی در سینما نیستند. گفته می‌شود سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) یکی از حامیان اصلی تولید این سریال است، اما در عین حال پای شرکت‌های فیلمساز امریکایی نیز به پروژه سریال تهران باز شده و این احتمال می‌رود که قرار است پس از شبکه داخلی تلویزیون اسرائیل، موضوع پخش آن در دیگر کشور‌ها نیز پیگیری شود.



سریال «تهران» در ژانر جاسوسی ساخته شده و تصویری که از تهران نشان می‌دهد برخاسته از سیاست‌های دولت تل‌آویو است، با این حال برخی از بازیگران ایرانی‌الاصل این سریال در مصاحبه‌هایی مضحک مدعی شده‌اند سریال «تهران» درباره عشق به مردم ایران ساخته شده است! آن‌ها امیدوارند سریال «تهران» فقط در فصل اول متوقف نشود و ادامه آن نیز ساخته شود و حتی مانند موفقیت فیلم کره‌ای «انگل» در اکران بین‌المللی، داستان جاسوسی اسرائیلی‌ها از ایران و روابط عاشقانه یک جوان ضدانقلاب در تهران با دختر اسرائیلی، مورد توجه مخاطبان بین‌المللی قرار گیرد.


تمام این اتفاقات در حالی رقم می خورد که ویروس کرونا همه جای دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و هر روز در حال قربانی گرفتن از بیماران خود است. ایران نیز مانند همه جای دنیا چند ماهی است که درگیر این ویروس شده و در حال مبارزه با آن است؛ ولی از آنجاییکه ایران به لحاظ ایدوئولوژیک با به اصطلاح ابرقدرتان دنیا در حال ستیزه است، آن ها نیز با شیطنت های رسانه ای سعی در نشان دادن اضاع آشفته و دردناک ایران درعدم مدیریت این بحران هستند تا نشان دهند ایران در این اوضاع و احوال نیز جای ناامنی برای زندگی شده است.

ساخت سریال اسرائیلی «تهران» و تصمیم برای پخش جهانی آن نیز قسمتی از همان پاذل همیشگی ایران هراسی در دنیا و منطقه است تا ایران را برخلاف واقعیت های موجود کشوری نا امن و بحران زده معرفی کنند. مضحک بودن این کار برخلاف عملیات های روانی- رسانه ای اخیر در جایی است که اسرائیل به عنوان رژیمی جعلی و کودک کش که وقیحانه و با زورگویی آشکار در حال جنایت در منطقه است، این بار خود به طور مستقیم دست به چنین عملیات رسانه ای زده و این سریال را تهیه کرده است.

با وجود اینکه در یک سال گذشته دو اثر سینمایی و تلویزیونی از سوی اسرائیل با محوریت جاسوسی علیه ایران ساخته شده است، جا دارد که صدا و سیما و سازمان سینمایی نیز با ساخت فیلم و سریال هایی در ژانر امنیتی – جاسوسی قدرت بلامنازع کشور در این خصوص را رسانه ای کرده تا هم غرور ملی را برانگیزانند و هم پاسخی هنری رسانه ای به فیلم های ساخته شده علیه ما داده باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر