logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۶۵۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

اجرای طرح هادی در 400 روستای بالای 20 خانوار در استان زنجان

اجرای-طرح-هادی-در-400-روستای-بالای-20-خانوار-در-استان-زنجان
توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم از اهداف اصلی بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی در سطح استان فراهم شده است

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان، رضا خواجه ای اظهار کرد: از مجموع 710روستای بالای 20 خانوار در استان طرح هادی برای 702 روستا تهیه و در 400 روستای استان نیز اجرا شده است.

این مسئول با بیان اینکه، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور %2/46 و در استان زنجان 3/56% است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: مبلغ اعتبار مصوب جهت اجرای طرح هادی در سال 98 از منابع استانی برای 62 روستا به میزان 123983 میلیون ریال و از منابع ملی برای 19روستا به میزان 45000میلیون ریال بوده است که بخشی از این میزان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه، رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستائیان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت، افزود: در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی در این زمینه خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: امروزه طرح هادی روستایی مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها ، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

خواجه ای با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، گفت: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر