logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۶۵۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

بازار سرمایه صعوی باقی می‌ماند

بازار-سرمایه-صعوی-باقی-می‌ماند
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: پیش‌بینی می‌شود بورس از شاخص یک میلیون و 500 هزار واحدی عبور کرده و شرایط بهتری را رقم بزند.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دیروز شاخص بورس پس از مدت‌ها منفی و به یک میلیون و 481 هزار و 900 واحد رسید.

وی با بیان اینکه مقاومت یک میلیون و 500 بارروانی دارد و در چند روز گذشته بازار با این مقاومت درگیر بود، افزود: اما با این حال وضعیت بازار از منفی به مثبت رسید و با توجه به تفاوت چند درصدی بین قیمت پایانی در دیروز، امروز شاخص مثبت شده و باقی خواهد ماند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شاخص حجم معاملات دیروز به 21 هزار میلیارد تومان رسید و طی دو روز گذشته حجم معاملات جمعا به 48 هزار میلیارد تومان رسید که امیدواری به بازار را افزایش داد.

کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: در طی دو روز گذشته دولت نیز به 240 میلیارد تومان مالیات دست یافت اما بازار با هسته معاملات مواجه است که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

محمودی اصل تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضاهای حضور در بورس، این فشار برای سامانه‌ای که برای 50 هزار معامله گر آماده شده است، مشکلاتی را به وجود آورده است که باید سریعا فکری به این هسته شود.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد احراز هویت شدگان در سامانه سجام، روند ورود سهامداران با کد به بورس افزایش می‌یابد که باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه آماده سازی شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در حال حاضر ارزش هر واحد صندوق دارایی کل از 10 هزار تومان به 27 هزار و 900 تومان رسیده است که در دو ماه گذشته بازدهی 180 درصدی داشته است.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بورس از شاخص یک میلیون و 500 هزار واحدی عبور کند که باید توجه بیشتری به آن شود تا به بخش تولید هم کمک شایانی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر