logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۶۵۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان:

انتقال زندان مرکزی زنجان جزو اولویت های استان است

انتقال-زندان-مرکزی-زنجان-جزو-اولویت-های-استان-است
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به انتقال زندان زنجان به بیرون از شهر گفت: سه محل جدید برای انتقال زندان زنجان پیش‌بینی شده ولی هنوز انتخاب محل جدید قطعی نشده است.

به گزارش موج رسا; محمد جوادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ با اشاره به برگاری برنامه‌های قرآنی برای زندانیان در استان زنجان اظهار کرد: برنامه‌های متنوع قرآنی برای زندانیان در نظر گرفته شده و حفظ قرآن کریم توسط زندانیان از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در زنجان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 65 زندانی توانستند 30 جزء از قرآن کریم را حفظ کنند و در این بخش استان زنجان رتبه پنجم کشوری را دارد تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای زندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به برگزاری برنامه‌های تحولی و اصلاحی برای زندانیان در زنجان عنوان کرد: بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه از ضعف باور‌های دینی اتفاق می‌افتد و برای کاهش مشکلات برنامه‌های اصلاحی را جزو اولویت برنامه‌های فرهنگی در زنجان قرار دادیم چرا که برنامه‌های فرهنگی اهمیت ويژه دارد.

وی با اشاره به رعایت موارد بهداشتی در زنجان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در زنجان بیان کرد: تا به امروز هیچ مددجویی در زندان به بیماری کرونا مبتلا نشده چرا که همه جوانب بهداشتی در زنجان رعایت می‌شود.

جوادی به پروژه انتقال زندان زنجان از داخل شهر به بیرون از شهر زنجان اشاره و خاطر نشان کرد: این موضوع هم جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان بوده و محل قطعی فعلا مشخص نیست و سه محل برای انتقال زندان زنجان پیشنهاد شده با تعیین نهایی با تایید سازمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان زندان‌ها اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از پابند الکترونیکی در زنجان عنوان کرد: تا به امروز از این سیستم برای 56 زندانی استفاده شده و استان زنجان در استفاده از این سیستم جزو استانهای برتر کشور است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به کاهش جمعیت کیفری در استان زنجان خاطر نشان کرد: استان زنجان در خصوص کاهش ورودی زندان و کاهش زندانیان موجود جزو استانهای برتر در کشور است.

وی با اشاره به موضوع حرفه آموزی برای زندانیان بیان کرد: در حال حاضر 35 درصد از زندانیان محکوم در رشته‌های صنعتی و کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن گلریزان به منظور آزاد سازی زندانیان غیرعمد از زندان عنوان کرد: جشن گلریزان به دلیل بیماری کرونا به صورت غیرحضوری برگزار شد و جمع آوری کمک‌های نقدی به صورت کاملا غیرمنتظره نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی با تاکید براینکه امسال میزان کمک‌های نقدی 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت خاطر نشان کرد: از محل کمک‌های نقدی با پرداخت 37 میلیارد ریال بدهی 179 زندانی غیرعمد از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر