logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۶۵۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرونده مسکن مهر تا آبان ماه بسته می‌شود/طرح ملی اقدام مسکن، دغدغه‌های به حق مردم را کاهش می‌دهد

پرونده-مسکن-مهر-تا-آبان-ماه-بسته-می‌شود-طرح-ملی-اقدام-مسکن،-دغدغه‌های-به-حق-مردم-را-کاهش-می‌دهد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا آبان ماه سال جاری پرونده مسکن مهر در استان‌های کشور بسته می‌شود.

به گزارش موج رسا; علی نبیان امروز در جلسه بررسی طرح اقدام ملی مسکن استان زنجان، اظهارداشت: امیدوارم استمرار اقدامات استان زنجان در زمینه طرح اقدام ملی مسکن موجب حل دغدغه‌های مردم این استان شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت و مقام معظم رهبری حل مشکلات مسکن است که دو طرح اتمام مسکن مهر و اجرای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شد، افزود: در سطح استان‌های کشور اختتامیه طرح مسکن مهر تا آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از سال گذشته بحث ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مطرح و پیگیری‌های لازم انجام شد، بیان داشت: همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک از سوی بنیاد مسکن احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین را برای احداث مسکن برعهده داشته و در شهرهای کوچک نیز زمین مورد نیاز از سوی بنیاد مسکن در استان‌ها تامین می‌شود‌.

نبیان از احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط ستاد بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: در استان زنجان اقدامات شایسته‌ای شکل گرفته و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با احداث طرح ملی اقدام مسکن، دغدغه‌های به حق مردم کاهش می‌یابد، افزد: با شناسایی زمین‌های مورد نیاز، عملیات اجرایی احداث طرح ملی اقدام مسکن آغاز و در استان زنجان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به مدیران کل اقتصادی نسبت به شناسایی زمین‌های دستگاه‌های دولتی دستور داده شد تا با محوریت استانداری به اداره کل راه و شهرسازی ارائه شود که در استان‌ها رقم می‌خورد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان داشت: ظرفیت استان زنجان شناسایی و ۴ هزار واحد در سطح استان کار می‌شود که امیدواریم به زودی برای همه ثبت‌نامی‌ها واحد مسکونی تحویل داده شود.

وی برضرورت سرعت بخشی به طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط ستاد فرمان امام خمینی(ره) در کشور احداث می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر سه مدل احداث مسکن، تامین زمین گروهی از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود که متقاضیان می‌توانند اقدام به احداث مسکن کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و قرار است از ظرفیت شهرداران برای تولید مسکن استفاده و مردم از تخفیف ۵۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.

نبیان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ما بین وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی و ارائه ۵۰ درصد از سوی این سازمان، گفت: تلاش می‌شود قیمت تمام شده واحد مسکونی به حداقل برسد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر