logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۶۵۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

راه‌اندازی بخش مشاوره در مساجد استان زنجان/ از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات اجتماعی استفاده می‌شود

راه‌اندازی-بخش-مشاوره-در-مساجد-استان-زنجان-از-ظرفیت-مساجد-برای-حل-مشکلات-اجتماعی-استفاده-می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از راه‌اندازی مشاوره در مساجد استان زنجان خبرداد و گفت: در حوزه تحول اجتماعی باید مساجد پیشگام بوده و در حل مشکلات جامعه پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام احمدی امروز در گفت‌و‎گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح تحول اجتماعی مساجد با عنوان طرح امام محله در مناطق مختلف استان زنجان به منظور رساندن مسجد به جایگاه اصلی خود در صدر اسلام اجرایی می‌شود.

وی  با بیان اینکه کارکرد مساجد نباید تنها در اقامه نماز جماعت خلاصه شود، افزود: با شیوع بیماری کرونا و توجه به نقش مساجد در بخش‌های مختلف شاهد تحولی در این زمینه بودیم.

این مسئول یادآور شد: در دیدگاه و نگاه جدید به مساجد، خیریه‎ها در مساجد شکل می‌گیرد چرا که مساجد نباید نسبت به مشکلات اطراف خود بی‌تفاوت باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از راه‌اندازی مشاوره در مساجد استان زنجان خبرداد و گفت: در حوزه تحول اجتماعی باید مساجد پیشگام بوده و در حل مشکلات جامعه پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه در حوزه تحول مساجد کارهای خوبی شروع شده است، ادامه داد: 16 مسجد به صورت پایلوت انتخاب و طرح تحول اجتماعی را اجرایی می‌کنند و با ادامه فعالیت این مساجد، این طرح در سایر مساجد استان زنجان نیز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان زنجان 4 مسجد و در شهرستان‌ها دیگر استان نیز متناسب با جمعیت برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در مناطق آسیب پذیر استان  نیاز بیشتری به کار فرهنگی و فکری است، افزود: در زنجان و ابهر مناطق آسیب پذیر شناسایی شده است تا نگاه ویژه‌ای به این مناطق شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تلاش می‌کنیم مسجد کانونی برای بحث‌های اشتغال، خانواده و مشاوره شده  و برخی از نیازهای مردم از طریق ظرفیت مساجد برطرف شود.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: در این زمینه جلسات متعددی برگزار و از ظرفیت مردمی برای برنامه‌های مساجد استفاده می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر