logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۶۵۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل بازرسی استان زنجان خبرداد

ارسال گزارش‌های کیفری برای 31 مدیر در استان زنجان

ارسال-گزارش‌های-کیفری-برای-31-مدیر-در-استان-زنجان
مدیرکل بازرسی استان زنجان از ارسال گزارش‌های کیفری برای مدیران در استان زنجان خبرداد و گفت: ۲۰ فقره از گزارش‌های اختصاصی، کیفری بوده و ۴۷ متهم به مراجع قضایی معرفی شده که ۳۱ نفر از آن‌ها مدیر و 16 نفر کارمند بودند.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل خمسه در نشست خبری با اصحاب رسانه از  ثبت یک هزار و ۳۱۰ فقره شکایت در سامانه و رسیدگی به شکایات و اعلامات بازرسی استان زنجان خبرداد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۱ درصد اعلامیه و ۴۹درصد از آن شکایت بوده است.

وی با تاکید براینکه رسیدگی به ۸۰ درصد شکایات و اعلامات به پایان رسیده است تصریح کرد: مابقی نیز یا به دستگاه‌های اجرایی ارسال و یا در دست رسیدگی است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان مطالبه گری مردم استان زنجان پایین است افزود: موضوعی که در حال حاضر مورد توجه این است  که میزان مطالبه گری مردم از دستگاه‌های اجرایی باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۲ پرونده موردی،۲۱ بازرسی برنامه ای و ۲ بازرسی فوق‌العاده در استان زنجان داشتیم بیان کرد: در مجموع از ۱۱۵ پرونده تشکیل شده ۲۴۳ گزارش تهیه شده است.

خمسه از تهیه ۲۰ گزارش کیفری و ارسال آن به دستگاه قضایی با ۴۷ متهم خبرداد و عنوان کرد: با تهیه 110 فقره گزارش تخلفات ۲۶۹ نفر به هیات‌های بدوی تخلفات اداری معرفی شده است.

وی از تهیه ۱۳۰ فقره گزارش اختصاصی خبرداد و گفت: 316 نفر در سال 98 به مراجع قضایی و اداری معرفی شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان خاطر نشان کرد:  ۲۰ فقره از گزارش‌های اختصاصی، کیفری بوده و ۴۷ متهم به مراجع قضایی معرفی شده که ۳۱ نفر از آن‌ها مدیر و 16 نفر کارمند بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ فقره نامه تذکر و هشداری به دستگاه‌ها اجرایی استان ارسال شده است خاطر نشان کرد: در حوزه وصول مطالبات یا انتقال وجوه ۸ میلیارد تومان و در حوزه استرداد وجه و اموال ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اثربخشی بازرسی بوده است.

بازرسی بیان کرد: در حوزه جلوگیری از تضییع اموال نیز مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان و در حوزه مالیاتی ۳ میلیارد تومان اثربخشی داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به وظایف سازمان بازرسی کشور عنوان کرد: سازمان بازرسی دو وظیفه به عهده دارد که نخستین آن نظارت بوده که این موضوع انتظار اذهان عمومی از این سازمان است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان دومین این سازمان را بحث بازرسی دانست و گفت: گستره فعالیت سازمان بازرسی در این حوزه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های و مسئولان ذیربط تحت نظارت باید اسناد و اطلاعات لازم در تحقیقات بازرسی بدون هرگونه فوت وقت در اختیار بازرسان اعزامی قرار دهند و در این حوزه همکاری داشته باشند گفت: در سازمان بازرسی روند بازرسی به صورت 3 شیوه انجام می‌شود که یکی از آنها بازرسی‌های برنامه‌ای است.

خمسه با اشاره به روند بازرسی فوق‌العاده نیز اشاره و اظهار کرد: سومین بازرسی سازمان نیز بازرسی‌ به روش موردی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های مهم قوه قضائیه در سال جاری عنوان کرد: حفظ کرامت مراجعین در دستگاه‌های اجرایی و مبارزه مقابله با فساد، حمایت از تولید و رفع موانع مهمترین اولویت‌هایی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات بازرسی در ارتباط با کرونا نیز اشاره و عنوان کرد: در این راستا به صورت میدانی و سرزده به دستگاه‌های متولی مراجعه و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال نیز با توجه به مصوبات ستاد ملی و وظایف دستگاه‌ها نظارت و بازرسی در این خصوص انجام شد که بسیار تاثیرگذار بود.

خمسه با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حوزه کرونا وجود داشت تغسیل اموات بود گفت: در برخی از نقاط تغسیل انجام نمی‌شد و مشکلاتی وجود داشت که سازمان بازرسی به این حوزه هم ورود کرد و شهرداری‌ها موظف به همکاری و تغسیل و رعایت نکات شرعی شدند.

وی در ادامه همچنین به اقدامات سال گذشته در خصوص بازرسی فوق العاده در جریان وقوع سیل سیل اوایل سال گذشته بیان کرد: در این راستا از حدود ۵۰ دستگاه اجرایی بازرسی شد و 586 صفحه گزارش و ۲ هزار مستندات تهیه شد که نتیجه آن معرفی 11 نفر به تخلفات اداری بود.

مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین موضوع بازرسی فوق العاده دوم بود که بازرسی استان به آن وارد شد بیان کرد: در این رابطه نیز گزارش‌های موثری تهیه و به مراجع ذیربط استان ارسال شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سازمان بازرسی در حوزه شهرداری عنوان کرد: در حوزه شهرداری به دنبال این بودیم که اتفاقات خوبی بیفتد و در این راستا پرونده‌هایی تشکیل و علاوه بر آن پیشنهادهای اصلاحی نیز ارائه شد.

خمسه با اشاره به اینکه در مورد تذکرات بازرسی به شهرداریها عنوان کرد: در بخش نیروی انسانی کارگری و کارمندی در شهرداری مشغول ارائه خدمت هستند که طبق قانون همواره به شهرداری‌ها تذکر داده شده که در راستای ساماندهی نیروها گام بردارند.

وی با تاکید بر اجرای طرح دولت الکترونیک گفت: بازرسی کل استان به این موضوع ورود کرده و همه فرآیندها در آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان زنجان عنوان کرد: انتظار ما از دستگاههای دولتی این است که اقدامات خود را در بستر دولت الکترونیک، شفاف‌سازی کنند چرا که این موضوع ابزار مهمی برای مبارزه با فساد است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر