logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۶۵۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان خبر داد

دلالان خریداران سکه و طلای آب شده

دلالان-خریداران-سکه-و-طلای-آب-شده
رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان گفت: نرخ‌گذاری دلالان و مسائل سیاسی موجب گرانی طلا شده است که به نظر می‌رسد این افزایش ادامه دار باشد.

محمد صفایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت طلا از سوی افراد مشخصی انجام نمی‌شود و دلایل مختلفی برای این موضوع قابل تصور است.

وی خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی به نظر می‌رسد به افزایش قیمت طلا در ایران منجر شده است و تحریم‌های اعمال شده نیز بی‌تاثیر در این افزایش نیست.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: افزایش قیمت طلا از دلایل مختلفی سرچشمه می‌گیرد که نقش دلالان را نیز می‌توان در این زمینه تاثیرگذار داست.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان ادامه داد: هنوز دلیل مشخصی از سوی کارشناسان در این زمینه اعلام نشده است اما همچنان قیمت رو به افزایش بوده و امکان دارد در روزهای آتی نیز این افزایش ادامه دار باشد.

صفایی یادآور شد: کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا مردم به خرید طلای کهنه روی آورده و طلای ویترینی خرید نکنند.

وی با بیان اینکه با افزایش وحشتناک قیمت طلا مردم به خرید طلای کهنه روی آورده‌اند، افزود: کاهش قدرت خرید اجازه خرید طلا را نمی‌دهد.

این کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر بیشترین نوع خرید و فروش در بازار سکه و طلای آب شده است که خریداران آن دلالان هستند که در نرخ گذاری نیز بی‌تاثیر نیستند.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان گفت: در حال حاضر طلای ویترینی مطلقا خرید و فروش نمی‌شود و طلافروشان در انتظار ثبات قیمت‌ها هستند.

صفایی در پاسخ به سئوالی در خصوص پیش‌بینی افزایش قیمت طلا، گفت: اینکه قیمت طلا تا چه اندازه افزایش یابد، قابل پیش‌بینی نیست اما برخی کارشناسان معتقدند تا یک میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی گفت: این افزایش قیمت تنها در حد احتمال بوده و نمی‌شود به صورت قطعی در این زمینه اظهار نظر کرد و باید در این زمینه منتظر روزهای آینده بود.

این کارشناس اقتصادی گفت: امروز هم قیمت طلا نسبت به روز گذشته افزایش چشمگیری داشته و باید مسئولان برای کنترل قیمت‌ها وارد عرصه شوند.

وی گفت: افزایش قیمت دلار در افزایش قیمت طلا موثر بوده و بیشترین تاثیرگذاری را در این افزایش در روزهای گذشته داشته است اگر چه افزایش قیمت جهانی نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر