logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۶۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

دومین تصفیه خانه راشا کاسپین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

دومین-تصفیه-خانه-راشا-کاسپین-شهریورماه-به-بهره‌برداری-می‌رسد
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به موضوع رعایت موارد زیست محیطی طرح راشا کاسپین گفت: طرح توسعه راشا کاسپین با رعایت موارد زیست محیطی انجام می‌شود.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع ورود و جلوگیری دادستان زنجان از طرح توسعه راشا کاسپین اظهار کرد: نامه دادستان زنجان برای ما نیز واصل شده و در راه اندازی همه واحدهای رعایت موازین زیست محیطی نیز مد نظر ما است.

وی تصریح کرد: این واحد در آبان 97 مجوز طرح توسعه خود را اخذ کرده و روال کار نیز این است که هر واحدی بعد از دریافت جواز تاسیس برای استقرار نیز باید از مراجع ذیصلاح تاییدیه دریافت کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: بعد از صدور جواز تاسیس مجوز استقرار طبق ماده 11 قانون هوای پاک که اعضای آن شامل معاون اقتصادی استاندار و دستگاه‌های سازمان صمت، جهادکشاورزی، استاندارد، مدیرکل بازرسی و فرماندار شهرستان داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مواردی که دادستان در خصوص واحد تولیدی راشا کاسپین مطرح کردند در ماده 11 قانون هوای پاک قید شده است.

فغفوری با بیان اینکه دادستان زنجان به دو مورد تاکید کردند که تخصیص آب برای طرح توسعه این واحد نباید از آب زیرزمینی باشد عنوان کرد: در قانون ماده 11 نیز تامین آب مورد نیاز این واحد از تصفیه خانه فاضلاب شهری قید شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرط‌ها تعیین شده این است که باید این واحد یک تصفیه خانه راه اندازی کرده و آب مورد نیاز خود را فاضلاب شهری زنجان تامین کند ابراز کرد: وضعیت موجود این واحد نیز توسط محیط زیست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: اگر قرار بر اجرای طرح توسعه راشا کاسپین باشد قطعا اجرای طرح آن با رعایت موارد زیست محیطی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این واحد برای وضعیت موجود یک تصفیه خانه دارد عنوان کرد: دومین تصفیه خانه این واحد نیز با حدود 40 تا 50 میلیارد تومان در حال راه اندازی بوده که نهایتا تا اواسط شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

فغفوری با تاکید براینکه این دو تصفیه خانه برای وضعیت کارخانه جوابگو است عنوان کرد: برای طرح توسعه این واحد یک تصفیه خانه به صورت جدا وجود دارد که بزرگتر از این واحد است.

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات طرح توسعه واحد راشا کاسپین وارد شده است خاطر نشان کرد: براساس اعلام گمرک این واحد 10 هزار تن ماشین آلات وارد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید براینکه برای اجرای طرح توسعه به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و باید محیط زیست تایید کند خاطرنشان کرد: روند اجرای طرح توسعه این واحد مرحله به مرحله اجرا می‌شود تا مواردی که داستان زنجان مورد تاکید قرار داده رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده از محصولاتی که راشا کاسپین تولید می‌کند تولیدی است عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور تامین ارز برای واردات سخت شده است.

فغفوری با تاکید براینکه با راه اندازی تصفیه خانه دوم این واحد وضعیت کارخانه بهتر خواهد بود عنوان کرد: به دنبال این هستیم در طرح توسعه این واحد هم مسائل زیست محیطی رعایت شود و هم توسعه فعالیت این واحد اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه این واحد بالای 500 نفر استغال ایجاد می‌کند عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این واحد بالای یک هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: در کنار رعایت موارد زیست محیطی بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری این واحد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر