logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۶۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

زنجان قطب وعده‌های مسئولان، آری! قطب برق و آی تی نه

زنجان-قطب-وعده‌های-مسئولان،-آری!-قطب-برق-و-آی-تی-نه
در حالی که سالیان سال است مسئولان دولت روحانی شعار تبدیل زنجان به قطب برق و آی تی کشور را می‌دهد اما تاکنون این وعده دولتی ها با وضعیتی که شهرک برق و آی تی دارد، محقق نشده است.

به گزارش موج رسا; طبق تصمیم هیئت دولت در سفر روحانی به استان زنجان در سال 93 موضوع انتخاب زنجان به عنوان قطب برق و آی تی کشور قطعی شد و قرار شد شهرک برق و ای تی در این راستا در استان زنجان احداث شود.

اعلام این خبر و استقرار شهرک برق و آی تی برای فعالان این حوزه و همچنین فارغ التحصیلان خوشحال کننده بود تا جایی که برخی سفرهای خارجی جمشید انصاری استاندار اسبق زنجان که اکنون معاون رئیس جمهور است نیز در همین راستا برای استفاده از تجربیات کشورهای همچون هند بود.

طبق گفته انصاری بعد از سفر ریاست جمهوری و اتخاذ این تصمیم، مقرر شد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقشه راهی به منظور اجرایی شدن این مصوبه تهیه شود.

وجود بیش از 7 هزار دانشجو و فارغ التحصیل رشته ‌ای. تی و مهندسی کامپیوتر، صنایع بزرگی همچون ایران ترانسفو، پارس سوئیچ و سیم و کابل ابهر فرصت‌های ارزشمندی برای تبدیل شدن این استان به قطب برق، آی. تی و الکترونیک فراهم کرده اما باید از مسئولان پرسید که این وعده تا چه میزان محقق شده و آیا می‌توان ادعای قطب بودن در کشور داشت؟

نمی‌توانیم ادعا کنیم، قطب برق و آی تی کشور هستیم

مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس در گفت‌وگو با موج رسا با بیان اینکه تبدیل زنجان به قطب برق و آی تی کشور مغفول مانده است، اظهار کرد: در خصوص شهرک برق و آی تی می توان گفت که تقریبا کاری در این خصوص انجام نشده است.

وی افزود: اگر شهرک برق و آی تی در زنجان به صورت کامل به بهره برداری برسد شاهد اشتغال آفرینی سه هزار نفری در استان خواهیم بود.

نماینده زنجان و طارم در مجلس تصریح کرد: ما طرفیت تبدیل شدن به قطب برق و آی تی را داریم اما نمی‌توانیم ادعا کنیم که قطب برق و آی تی کشور هستیم.

در طول این سالها چه استاندارانی که در زنجان مسئولیت گرفتند و چه نمایندگان سابق قول پیگیری و به نتیجه رساندن این موضوع را داشتند اما تاکنون اقدام موثری در این راستا انجام نشده است.

اگر وعده های مسئولان کشوری و استانی را در زنجان مورد بررسی قرار دهیم می‌توانیم به این نتیجه برسیم که با وعده هایی که مسئولان برای توسعه زنجان دادند، این استان به قطب وعده های مسئولان تبدیل شده اما قطب برق و آی تی نشده است.

سرمایه گذار نیست

شهرک برق و آی تی و تبدیل شدن زنجان تنها یک قول از هزاران قولی است که هر مسئولی در زمان مسئولیتش در زنجان داده است اما با گذشت مدتی این قولها به فراموشی سپرده شده است.

مهرداد سلطانی در این زمینه در گفت‌وگو با موج رسا با اشاره به اینکه شهرک برق و آی تی زنجان از نظر زیرساختی مشکلی ندارد، اظهار کرد: این پروژه به صورت رسمی افتتاح شده و اکنون در مرحله ای است که اگر سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند، می تواند زمین برای سرمایه گذاری تحویل بگیرد.

وی با بیای اینکه چند واحد شروع به احداث در این شهرک کرده‌اند، ابراز کرد: سرمایه گذاران می توانند برای دریافت زمین به شرکت شهرکهای صنعتی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که استان زنجان از جمله استانهایی است که بیشترین بیکار را در بخش برق و آی تی دارد که باید دید این انتظار زنجانی ها کی به سرانجام خواهد رسید. و آیا مسئولان استان می توانند سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این پروژه مجاب کنند.

فتح الله حقیقی استاندار زنجان هم قولهای برای پیگیری و به نتیجه رساندن این موضوع داشت که باید دید در سال پایانی دولت چه اقدام عملی در این خصوص خواهد داشت که به نظر می‌رسد این وعده برای دولت بعد خواهد رسید چرا که پیشرفت کار این موضوع را نشان می‌دهد.

امسال که در سال پایانی دولت تدبیر و امید هستیم به نظر می‌رسد وعده‌های بزرگ دولت برای توسعه زنجان در حد همان حرف شعار خواهند ماند تا منتظر ماند و دید دولت بعد چه خواهد کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر