logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۶۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس واحد قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان زنجان تشکیل شد

شورای-گسترش-فرهنگ-قرآنی-در-استان-زنجان-تشکیل-شد
رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان زنجان تشکیل و اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه قرآنی از مهمترین اهداف این شورا محسوب می‌شود.

ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی از هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مناطق شهری و با کمترین تعداد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کووید 19 برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی برگزار می شد، افزود: موسسات قرآنی استان برنامه‌های مختلفی را در سه ماه گذشته در فضای مجازی برگزار کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان زنجان نیز برنامه‌های قرآنی استان به تصویب رسید و قرار است این برنامه‌ها در صورت اختصاص اعتبار لازم اجرایی شود.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان زنجان تشکیل و اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه قرآنی از مهمترین اهداف این شورا محسوب می‌شود.

قاسمی بیان داشت: این شورا به منظور ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده است و مصوبات آن قابل اجرا است که در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌های خوبی تدارک دیده می شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری شده است، افزود: طرح‌ها با تصویب این شورا در استان در حوزه قرآن اجرایی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک موسسه قرآنی از ابهر و دو موسسه قرآنی از زنجان برنامه‌های مختلفی را در فضای مجازی برگزار کردند.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: به مناسبت هفته قرآن و عترت نیز ویژه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب اجرایی می‌شود.

قاسمی با اشاره به فعالیت 47 موسسه قرآنی در استان زنجان، افزود: امسال نیز درخواست‌های برای راه‌اندازی موسسات قرآنی ارائه شده است که در صورت داشتن شرایط لازم، مجوزهای لازم ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی استان در روستاها نیز برنامه‌ها را برگزار می‌کنند که از دو روز گذشته نامه‌ای مبنی برای آغاز فعالیت‌های قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر