logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۶۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز آمار ایران:

ایران در سرشماری اینترنتی با 48.4 درصد رکورد جهانی را کسب کرد

ایران-در-سرشماری-اینترنتی-با-48.4-درصد-رکورد-جهانی-را-کسب-کرد

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اجرای موفق سرشماری انترنتی در ایران گفت: ایران در سرشماری اینترنتی با 48.4 درصد رکورد جهانی را کسب کرد.

به گزارش موج رسا; امید علی پارسا ظهر امروز در اختتامیه هشتمین سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان اظهار کرد: مبنای نظام آماری کشورهای دنیا میکرو‌دیتاست یعنی اطلاعات افراد درسطح کد ملی و کد پستی و اشخاص حقوقی ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیای کسب و کار آمار اصولی دارد، بیان کرد: مانند هر کاری دیگر ما در مرکز آمار این اصول بنیادین را به دقت مراقبت می‌کنیم.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه مرکز آمار از هیچگونه حزب یا گروهی طرفداری نمی‌کند، عنوان کرد: از جریانات سیاسی خاصی طرفداری نمی‌کنیم و تأثیراتی در محاسبات ما و کار ما ندارد بنابراین بی طرفی و استقلال حرفه‌ای هزینه‌های خاص خود را نیز دارد.

وی افزود: اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود همه محرمانه هستند و جلوگیری از تفسیر غلط و استفاده غلط از آمار وظیفه‌ مرکز آمار در دنیاست و همه آمار و اطلاعات کشور در مرکز آمار و اطلاعات است.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به کاهش نرخ تورم در کشور گفت: کاهش نرخ تورم یعنی کاهش سرعت افزایش قیمت‌ها با سرعت 30 درصد بوده که الان افزایش دارد ولی سرعت آن پایین است.

وی عنوان کرد: 60 هزار خانوار نمونه در این کشور با روش علمی انتخاب می‌شود و آمارگیر حرفه‌ای مراجعه می‌کند، سوال مرتبط می کند به مرکز آمار فرستاده می‌شود و نرخ بیکاری اعلام می‌شود نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته  12.4 درصد بوده است.

پارسا بیان کرد: کسب رکورد جهانی 48.4 درصد در سرشماری اینترنتی و ورود ایران برای سرشماری اینترنتی برای نخستین بار نشان می‌دهد که در کشور ما ظرفیت انجام کارهای بزرگ وجود دارد. 

وی با اشاره به اتحاد همه‌ ارکان نظام در سرشماری اینترنتی گفت: برای نخستین بار در کشور رکورد جهانی 48.4 درصد را کسب کردیم که استان زنجان نیز با کسب رتبه 38 درصد جزو استان‌های خوب ارزیابی شد.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: ما هدفی که برای کشور تعیین کرده بودیم 38 درصد بود و با آماری که به دست آمد عالی و موفق عمل کرده بودیم.

وی با تقدیر از مردم استان زنجان برای کسب رتبه 38 درصد در سطح کشور بیان کرد: ما در مرکز آمار هر روز اطلاع داشتیم که یک مامور چه‌قدر در روز کار می‌کند و چه‌قدر عقب افتاده یا جلو است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر