logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۶۴۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل غله استان زنجان:

آغاز خرید تضمینی گندم از ابتدای تیرماه در زنجان/ خرید دانه‌های روغنی آغاز شد

آغاز-خرید-تضمینی-گندم-از-ابتدای-تیرماه-در-زنجان-خرید-دانه‌های-روغنی-آغاز-شد
مدیرکل غله استان زنجان از آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی در استان زنجان خبرداد و گفت: تا به امروز حدود 75 تن دانه‌های روغنی کلزا خریداری شده است.

محمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه برداشت گندم از ابتدای تیرماه در استان زنجان آغاز می‌شود اظهار کرد: خرید گندم نیز از اوایل تیرماه در سطح استان زنجان آغاز خواهد شد.

وی در مورد جلوگیری از خرید و فروش گندم در خارج از شبکه تصریح کرد: اقدامات لازم در این راستا انجام شده و هماهنگی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

مدیرکل غله استان زنجان با تاکید براینکه هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به ویژه نیروی انتظامی انجام شده تا خروج گندم از استانها بدون مجوز قانونی صورت نگیرد ابراز کرد: امسال نیز همانند سال گذشته در این حوزه مشکلی نخواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص خرید گندم با استاندارد‌های تعیین شده ابراز کرد: الک استاندارد جهانی امسال وارد کشور شده و خرید‌ها هم براین اساس انجام می‌شود و در سنوات گذشته از الک‌های 2 در 2 استفاده می‌شد ولی امسال از الک‌های 20 در 1.7 استفاده می‌شود.

ایزدی بیان کرد: این موضوع دستورالعمل کشوری است و برخی از استانهایی که خرید خرید گندم را انجام دادند اعلام می‌کنند که مشکلی در این راستا نداشتند و امیدواریم در استانهای سردسیر نیز در خصوص استاندارد خرید گندم مشکلی نداشته باشیم.

وی همچنین در مورد پرداخت مطالبات گندمکاران نیز عنوان کرد: تقریبا وضعیت و مشکلات مالی دولت مشخص است و موضوع تحریم‌های ظالمانه و منابع مالی محدود دولت مشکلاتی را ایجاد کرده و سایر مشکلات که دولت در حال حاضر با آن مواجه است و با این وجود دولت قطعا در تلاش است بهای گندم کشاورزان را در کمترین زمان پرداخت کند.

مدیرکل غله استان زنجان بیان کرد: تسریع در پرداخت بهای گندم کشاورزان یک موضوع کشوری است و با توجه استاندار زنجان و همکاری سازمان صمت استان پیگیر موضوع هستیم تا برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و در پرداخت گندمکاران مشکلی در استان نداشته باشیم.

وی در ادامه از آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی در استان زنجان خبرداد و اظهار کرد: خرید تضمینی دانه‌های روغنی در استان زنجان آغاز شده است.

ایزدی ابراز کرد: با همکاری تعاونی روستایی استان تا به امروز بیش از 75 تن دانه‌های کلزا در شهرستان طارم خریداری شده و روند خرید همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه امیدواریم امسال در بحث گندم و دانه‌های روغنی خرید خوبی را داشته باشیم خاطر نشان کرد: پیش‌بینی جهادکشاورزی از میزان تولید دانه‌های روغنی در استان زنجان حدود یک هزار تن است.

مدیرکل غله استان زنجان با تاکید براینکه خرید کلزا در مرحله اولیه بوده و تنها در شهرستان طارم انجام می‌شود بیان کرد: عمده خرید دانه‌های روغنی در استان زنجان کلزا است.

وی بیان کرد: قیمت تضمینی خرید کلزا و گلرنگ به ترتیب 46 هزار و 602 ریال و 40 هزار و 850 ریال تعیین شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر