logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۶۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان:

کارآفرینان صنایع دستی از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند

کارآفرینان-صنایع-دستی-از-تسهیلات-دولتی-استفاده-می‌کنند
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در محله نخست اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی متضرر از ویروس کورنا، کارآفرینان از تسهیلات دولت استفاده می‌کنند.

الناز خدایی فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در مرحله اول ثبت‌نام دریافت تسهیلات صنایع دستی متاثر از کرونا، کارآفرینان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه پس از تایید سازمان‌های مربوطه افراد به اداره کار معرفی می‌شوند، افزود: پس از طی این مرحله صنعتگران برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.

این مسئول بیان داشت: در این مرحله تنها صنعتگرانی که دارای بیمه بوده و بیمه شده نیز در زیرمجموعه خود دارند از تسهیلات کرونا بهره‌مند می‌شوند.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: رایزنی‌هایی برای ارائه تسهیلات به صنعتگرانی که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند و یا دارای بیمه نیستند انجام شده است.

خدایی فرد با بیان اینکه در صورت تایید وزاتخانه نحوه دریافت تسهیلات هنرمندان صنایع دستی اعلام می‌شود،افزود: در صورت مهیا شدن شرایط بقیه صنعتگران نیز برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام می‌کنند.

وی در خصوص آمار صنعتگران استان زنجان که مشمول این تسهیلات می‌شوند، گفت: هنوز دسترسی به استان‌ها برای دریافت آمار داده نشده است تا آمار ثبت‌نام کنندگان اعلام شود.

این مسئول در خصوص فعالیت خانه هنرمندان صنایع دستی استان زنجان نیز گفت: به دلیل آماده نشدن خانه ملیله این خانه به صورت موقت به خانه ملیله تبدیل شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: با افتتاح خانه ملیله در شهریور ماه امسال، هنرمندان به خانه ملیله منتقل می‌شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر