logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۶۴۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان خبرداد

بدهی بیش از 80 میلیارد تومانی مشترکان به شرکت برق استان زنجان

بدهی-بیش-از-80-میلیارد-تومانی-مشترکان-به-شرکت-برق-استان-زنجان
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: در مجموع بیش از 80 میلیارد تومانی مشترکان به شرکت توزیع برق استان زنجان بدهکار هستند.

به گزارش موج رسا; علیرضا علیزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 80 درصد از کل مشترکین استان زنجان را بخش خانگی تشکیل می‌دهد اظهار کرد: میزان مصرف بخش خانگی 18 در از مجموع مصرف انرژی استان زنجان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 13 درصد از مشترکین نیز مربوط به حوزه تجاری بوده که 5 درصد از انرژی استانی در این مصرف می‌شود تصریح کرد: بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب 1.9 و یک درصد از مجموع مشترکین استانی بوده که بیشترین بخش مصرف انرژی استان را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که بخش صنعت و کشاورزی استان زنجان فعال بوده و این دو بخش از جمله مولفه‌های مهم برای استان بوده که در ایجاد اشتغال و کسب ثروث در استان تاثیر گذار است.

وی با تاکید براینکه باید مردم زنجان در مصرف برق و گذر از پیک مصرف انرژی همکاری کنند افزود: در استان زنجان نیز مکلف هستیم پیک بار تعریف شده را رعایت کنیم و کنترل مدیریت تقاضا را داشته باشیم.

علیزاده با بیان اینکه تا به امروز وضعیت مصرف استان زنجان پایین‌تر از پیک بار مصرفی بوده و در واقع هنوز گرمای زنجان شروع نشده است افزود: امیدواریم با همراهی مردم زنجان امسال نیز مانند سال‌های گذشته تابستان را بدون خاموشی بگذرانیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه امسال نیز همانند سالهای گذشته طرح‌های تشویقی برای گذر از اوج مصرف انرژی در نظر گرفته شده است عنوان کرد: مشترکان حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری و همچنین خانگی می‌توانند از طرح‌‌های تشویقی در این ایام استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه با مصارف مختلف صنعتی در این راستا تفاهم نامه‌هایی را منعقد کردیم گفت: تعداد تفاهم نامه‌هایی که امسال داشتیم بیشتر از سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز طرحی که در سال‌های گذشته نیز اجرا شد امسال اجرا می‌شود بیان کرد: در این حوزه نیز تفاهم نامه‌های دوجانیه خوبی منعقد شده است.

علیزاده با تاکید براینکه الگوی مصرف خانگی و تجاری رعایت مصرف 30 کیلووات در ماه است که رعایت مصرف این میزان انرژی در ماه برای خانوار‌ها تاکید شده است افزود: اگر هر مشترکین خانگی و تجاری الگوی مصرف تعیین شده را رعایت نکنند 16 درصد بر هزینه قبض آنها اضافه خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه در استان زنجان به دنبال افزایش کیفیت شاخص‌ها تولید برق هستیم افزود: در این بخش نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به تداوم عملیات جمع آوری سیم‌های مسی و توسعه سیم‌ها خود نگهدار در سراسر استان زنجان بیان کرد: در این راستا جاگذاری سیم‌های خود نگهدار در 500 کیلومتر را جزو برنامه‌های امسال شرکت قرار دادیم.

وی از راه اندازی دفتر ارائه خدمات غیرحضوری و دفتر خصوصی پایش بار و انرژی توزیع در استان زنجان بیان کرد: ارائه خدمات غیرحضوری به منظور کاهش حضور مردم به ادارات و جلوگیری از مراجعات حضوری بوده و مردم زنجان می‌توانند با استفاده از شماره 121 از خدمات توزیع برق بهره مند شوند.

علیزاده با بیان اینکه کل خدمات 24 گانه شرکت با استفاده از این سامانه برای مردم ارائه می‌شود بیان کرد: مرکز تخصصی بار و انرژی نیز در راستای هوشمند سازی و کنترل مصرف مشترکان ایجاد شده که شبک‌های بیت‌کوین نیز به راحتی توسط این مرکز شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان زنجان بیش از 80 میلیارد تومان بدهی دارد گفت: این میزان بدهی مربوط به تمامی مشترکان اداره توزیع برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در خصوص اخذ بدهی از مشترکان صنعتی استان زنجان نیز گفت: تعامل خوبی با مشترکان صنعتی داریم و با این تعامل به هم ما به بدهی خود می‌رسیم و هم صنعت استان در پرداخت مطالبه خود با مشکل مواجه نمی‌شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه مشترکان بزرگ برق در استان را در طول سال به صورت آنلاین رصد خواهیم کرد، عنوان کرد: امسال بدون هیچ گونه خاموشی پیک بار را سپری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بخش تولید از پر هزینه‌ترین بخش حوزه صنعت برق است، بیان کرد: از کل مردم استان به عنوان حلقه چهارم صنعت برق، درخواست داریم در مدیریت مصرف توجه داشته باشند تا بتوانیم از داشته‌ها استفاده بهینه کنیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر