logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۶۳۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل بیمه مرکزی خبرداد

استقبال مردم از بیمه‌ها افزایش یافته است/ پیش‌بینی افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور

استقبال-مردم-از-بیمه‌ها-افزایش-یافته-است-پیش‌بینی-افزایش-ضریب-نفوذ-بیمه‌ای-در-کشور
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ضریب نفوذ بیمه ای در کشور گفت: استقبال مردم از بیمه‌ها افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; غلامرضا سلیمانی امروز در حاشیه افتتاح صندوق بیمه‌ای خسارتهای بدنی زنجان در جمع خبرنگاران در مورد طراحی سامانه باربری با همکاری اداره گمرک اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا در بخش های مختلفی از جمله بخش واردات و صادرات کالا در مبادی ورودی همچنین در انبار‌ها، ثبت منطقه، رفت آمد وسیله، کامیون‌ها و باربری‌ها اجرا شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد موضوع بیمه باربری‌ها بوده و طبیعی است که همه کالاهایی که در سطح کشور رد و بدل می‌شود حتما باید بیمه باربری داشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در چنین حالتی درست نیست که بیمه‌‌ها کالاهای قاچاق را تحت پوشش قرار دهند افزود: در این راستا سامانه‌ای در سطح کشور طراحی شد که این سامانه در بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای فعال است.

وی بیان کرد: سامانه باربری که یک نوع سامانه‌ مبارزه با قاچاق کالا نیز مطرح است در بخش باربری و انبار‌های عمومی و هم در بخش صادرات و واردات طراحی شده و با وزارت صمت و گمرک کشور نیز هماهنگی لازم در فعالیت این سامانه انجام شده است.

سلیمانی با تاکید براینکه این اقدام می‌تواند جلوی بخشی از کالاهایی که در سطح کشور رد و بدل می‌شود را بگیرد عنوان کرد: این سامانه فعال است و در حال سرویس دهی به سازمان‌های مرتبط با بحث انبارها، گمرک، وزارت صمت و غیره است.   

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه سال 98، سال خوبی برای بیمه‌ها بود به دلیل اینکه مردم برای حفظ دارایی خود، ایجاد امنیت به سمت بیمه روی آوردند اظهار کرد: در زمانی که خسارت اتفاق می‌افتد لازمه حمایت از افراد آسیب دیده وجود بیمه‌ها بهترین گزینه می‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: اوایل سال گذشته حوادث سیل و زلزله را تجریه کردیم و بیماری کرونا نیز از جمله عواملی بود که موجب شد مردم بیشتر به سمت بیمه علاقه‌مند شوند تا در مواقع بحرانی بتوانند خسارت‌های احتمالی خود را با استفاده از بیمه جبران کنند.

سلیمانی با بیان اینکه میزان استقبال مردم از بیمه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ابراز کرد: بیماری کرونا برای اقتصاد کشور روند زیان‌ باری را داشت ولی مردم با این وجود بیشتر به سمت بیمه علاقه‌مند شدند.

وی با تاکید براینکه در سالجاری نیز استقبال مردم از بیمه‌ها خوب بوده و روند کاهش نداشتیم گفت: نیاز مردم برای اطمینان از آینده افزایش یافته و اگر همین روند تداوم داشته باشد وضعیت مطلوبی در کشور خواهیم داشت و شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای خواهیم بود.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور 2.5 درصد است افزود: امیدواریم در سال جاری ضریب نفوذ بیمه‌ای به 2.8 درصد افزایش یابد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر