logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۶۳۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

بدهی 24 تریلیون دلاری، افول اقتصاد آمریکا را نشان می‌دهد

بدهی-24-تریلیون-دلاری،-افول-اقتصاد-آمریکا-را-نشان-می‌دهد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا در حال حاضر 24 تریلیون دلار بدهی دارد که حل شدن آن قابل تصور نیست و این موضوع نشان می‌دهد که این کشور در بعد اقتصادی هم در حال افول است.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: افول آمریکا از سوی مقام معظم رهبری بارها و بارها پیش‌بینی شده و این موضوع از چند بعد می‌تواند تحلیل شود.

وی با بیان اینکه حمایت مردمی از حکومت یکی از نشانه‌های حکومت عادل است، افزود: همراهی، همکاری و هماهنگی مردم آمریکا با حکومت بیش از 50 سال است که در درون این کشور وجود ندارد و آنچه هست به صورت اجباری اتفاق می‌افتد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: دو حزب جمهوری خواه و دموکرات با زور سرنیزه مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کنند و مردم مجبور به حمایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه اجبارها، خروجی این عدم حمایت‌ها در جنبش وال استریت خود را نشان داد و مردم با آمدن به خیابان‌ها اعلام کردند که از دولتمردان آمریکا حمایت نمی‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در اعتراضات اخیر مردم آمریکا نیز مشاهده که اقشار مختلف مردم حامی دولت استکباری نیستند، افزود: حکومتی که قدرت مردمی خود را از دست بدهد، به افول نزدیک می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی بیان داشت: آمریکا در حال حاضر 24 تریلیون دلار بدهی دارد که حل شدن آن قابل تصور نیست و این موضوع نشان می‌دهد که این کشور در بعد اقتصادی هم در حال افول است.

وی با بیان اینکه در بعد نظامی نیز می‌توان نشانه‌های افول آمریکا را مشاهده کرد، افزود: یک زمانی اگر آمریکا مسئله و موضوعی را در هر نقطه‌ای از جهان مطرح می‌کرد دیگران مجبور به همراهی این کشور بودند اما امروز کشورهای مختلف جهان از جمله کوبا، ونزوئلا، کره شمالی چین و روسیه در مقابل آمریکا قرار می‌گیرند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بعد نظامی هیمنه آمریکا شکسته است و کشورهای مختلف جهان نه تنها او را همراهی نمی‌کنند بلکه در مقابل این کشور نیز قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: نظام اسلامی با همراهی جبهه مقاومت توانسته با آمریکا مقابله کرده و مدیریت مطلوبی در این زمینه به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همیشه تلاش کرده است خود را به عنوان نماد دموکراسی معرفی کند و ایالت‌های آمریکا با افتخار پرچم آمریکا نشان می‌دادند، افزود: اما امروز به دلیل ظلم و ستم حکومت، پرچم این کشور توسط مردم به آتش کشیده شده و کاخ سفید مورد هجمه قرار می‌گیرد.

 کارشناس مسائل سیاسی افزود: نگرانی دولتمردان از خیزش مردم به حدی رسیده است که از نیروها و گارد امنیتی برای فروکش کردن اعتراضات استفاده می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که دیگر آمریکا امکان ادامه حیات ندارد.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: آمریکا به دلیل نرسیدن به اهداف پلید خود در سازمان‌های جهانی، این سازمان‌ها را یکی پس از دیگری ترک می‌کند در حالی که بسیاری از این سازمان‌ها پس از جنگ جهانی دوم با نظر آمریکا تاسیس شده‌اند.

وی گفت: باید در جریان نزدیک شدن آمریکا به افول به وعده‌های الهی نیز توجه شود که خداوند وعده داده است ظالمین دوام نیافته و ظلم در جهان باقی نمی‌ماند، همانگونه که در طول تاریخ فرعونیان در زمان حضرت موسی، مشرکین در زمان پیامبر گرامی اسلام، رژیم ستمشاهی و آپارتاید در دوران معاصر استمرار نیافتند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر