logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۶۳۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار استان زنجان:

کنگره 3 هزار شهید فرصت مغتنمی برای افتتاح پارک موزه دفاع مقدس زنجان است

کنگره-3-هزار-شهید-فرصت-مغتنمی-برای-افتتاح-پارک-موزه-دفاع-مقدس-زنجان-است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان زنجان فرصتی مغتنم برای افتتاح مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس استان زنجان – پارک موزه دفاع مقدس – است.

قاسم محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تا کنون سه جلسه در خصوص برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان زنجان برگزار شده است و مصوباتی برای اجرای مطلوب این کنگره تصویب شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات این جلسات قرار است کتاب‌های که تا کنون تالیف شده برای چاپ مجدد بررسی و هر کدام که قابلیت چاپ مجدد را داشت، به چاپ دوم برسد، افزود: در صورت تامین اعتبار کتاب‌هایی که چاپ نشده است، نیز تا زمان برگزاری کنگره به چاپ می‌رسد.

این مسئول از گردآوری اطلس شهدای استان زنجان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبرداد و گفت: در این اطلس در هر صفحه عکس، وصیت‌نامه و بیوگرافی شهدای استان چاپ می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است و برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند به جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدا که قابل استفاده برای نسل‌های آینده باشد، کمک کند.

محمدی برضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان برای برگزاری این کنگره تاکید کرد و گفت: قرار است 100 کتاب برای کنگره شهدا آماده سازی شود که 50 کتاب چاپ مجدد و 50 کتاب در موضوعات جدید است.

وی خاطرنشان کرد: 30 کتاب از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان و مابقی از سوی دستگاه‌های ذیربط از جمله حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده سازی می‌شود.

این مسئول برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان زنجان را فرصتی مغتنم برای افتتاح مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس استان زنجان – پارک موزه دفاع مقدس – عنوان کرد و گفت: با همکاری مسئولان این پارک موزه افتتاح شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: کار مطالعاتی این موزه از سال 88 کلید خورده و در سال 89 در منطقه تفریحی گاوازنگ در زمینی به مساحت 22 هکتار کلنگ زنی شده است.

وی گفت: عدم اختصاص بودجه لازم یکی از مهمترین موانع پیش روی این پروژه است و در صورت مساعدت دستگاه‌های اجرایی امکان افتتاح آن در کنگره 3 هزار شهید استان وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای 55 درصدی است که برای تکمیل آن نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار هستیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر