logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۶۳۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سرپرست سازمان بازرسی استان زنجان:

66 پروژه و برنامه در حوزه جهش تولید در استان زنجان اجرا می‌شود

66-پروژه-و-برنامه-در-حوزه-جهش-تولید-در-استان-زنجان-اجرا-می‌شود
سرپرست سازمان بازرسی استان زنجان با اشاره به تدوین برنامه‌های استانی در حوزه جهش تولید گفت: 66 پروژه و برنامه در این حوزه در استان زنجان تدوین شده و اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل خمسه امروز در جلسه شورای مدیران منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های شمال‌غرب برگزار شد با اشاره به اینکه بعد از اینکه دستورالعمل و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جهش تولید به استان زنجان ابلاغ شد با دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برنامه‌های تحولی در این راستا برنامه‌ریزی شد اظهار کرد: در این حوزه حدود 66 پروژه و برنامه‌ برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 26 برنامه‌ مصوب شده در استان زنجان داریم ادامه داد: طی جلسه‌ای که در شورای دستگاه‌ نظارتی با عنوان جهش تولید برگزار شد برنامه‌های تسهیل‌گری پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان بازرسی استان زنجان عنوان کرد: مکاتبه‌ای نیز در این راستا صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال فرمایش مقام معظم رهبری را عملی کرده و تاثیرات جهش تولید را در سر سفره‌های مردم شاهد باشیم.

سرمایه تولیدکنندگان در گمرک بلوکه شده است

نباتچیان رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه درد تولیدکنندگان کشور یکی از است چون مشکل ما کشوری است افزود: هیچ مشکلی در استان زنجان نداریم و اگر هم داشته باشیم با پیگیری مسئولان استانی برطرف شده است.

وی با تاکید براینکه از روزی که ارز روند افزایش گرفت توان تولید ما به یک سوم کاهش یافت عنوان کرد: تولیدکننده اهل شعار نیست وقتی که مقام معظم رهبری جهش تولید بیان فرمودند آن را هدف خود قرار دادیم و به سمت تحقق آن حرکت کردیم.

نباتچیان با بیان اینکه ما تولیدکنندگان هست و نیست خود را برای افزایش تولید بکار گرفتیم افزود: هست و نیست ما یا در گمرک قفل شده و یا در خارج از کشور مانده است.

وی عنوان کرد: قوانین سختگیرانه باعث شده دارایی واحدهای تولیدی در گمرک بلوکه شود و خیلی از واحدها با این مشکل مواجه هستند و کار تولیدشان مختل شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان خاطر نشان کرد: مشکلات ما تولیدکنندگان ملی است و باید به مشکلات ملی ما فکری شود.

وی بیان کرد: ما تولیدکنندگان از ارگان‌های نظارتی نیز خواهش داریم که اجازه دهند که یک مقدار از اختیارات فرا قانونی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی استفاده کنند.

اعمال قوانین سختگیران توسط تامین اجتماعی و اداره کار

در ادامه نیز یگانه رئیس اتاق بازرگانی زنجان اظهار کرد: عمده مشکلات واحدهای تولید ما در استان زنجان بحث بانکی، تخصیص ارز و مسائل گمرکی است.

وی عنوان کرد: هر سه ماه پایش کسب و کار کشوری را داریم و در بخش استانی این اقدام انجام می‌شود که 5 مورد از مشکلات استانی نیز احصا شده است.

یگانه بیان کرد: غیر قابل پیش‌بینی بودن تغییرات قیمت مواد اولیه، بی‌ثباتی سیاست‌ها و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار، شواری تامین مالی از بانک‌ها، تولید و عرضه نسبتا آزاد کالاهای غیراستاندارد و تقلبی در بازار و رویه‌های سختگیرانه اداره کار و بیمه تامین اجتماعی برای مدیریت نیروی انسانی از جمله مشکلات مهمی است که حوزه اقتصاد استان با آن درگیر است.

وی از مواجه شدن واحدهای روی با مشکل کمبود مواد اولیه بیان کرد: این واحدها به شدت در بحث مواد اولیه مشکل دارند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید براینکه این واحدها در حوزه ارز نیز با مشکل مواجه هستند افزود: این واحدها خاک را به صورت موقت وارد می‌کنند بدون اینکه ارزی مبادله شود که بانک مرکزی با یک بخشنامه‌ای در خصوص برگشت ارز واردات این واحدها را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن نیز با مشکل بخشنامه منابع طبیعی در خصوص گون مواجه هستیم افزود: حوزه معدن استان زنجان به شدت با این مسئله درگیر بوده و از سال 97 تا امروز این موضوع برطرف نشده است.

یگانه همچنین به مشکل کشاورزی استان زنجان نیز اشاره و بیان کرد: در بخش زیتون هیچ سرمایه‌گذاری خاصی در استان انجام نشده است.

وی گفت: طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار چند سال است با مشکل تخصیص آب مواجه است و تا به امروز این مشکل همچنان پابرجا بوده و کشاورزان در این حوزه بلاتکلیف ماندند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید براینکه تولیدات حوزه کشاورزی از محصول زیتون و سیر رها شده و مدیریتی در این حوزه‌ها اتفاق نیفتاده است گفت: در تولید زیتون ایران در دنیا رتبه نهم را دارد در حالی که در واردات روغن زیتون جزو 19 کشور دنیا هستیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر