logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۶۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان:

بلاتکلیفی صادرکنندگان به خاطر یک دستورالعمل بانک مرکزی

بلاتکلیفی-صادرکنندگان-به-خاطر-یک-دستورالعمل-بانک-مرکزی
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه مرز ترکیه بازگشایی شده و صادرات استان به سایر کشورها نیز به راحتی انجام می‌شود گفت: در حال حاضر صادرات استان زنجان به حالت عادی برگشته است.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تبادلات مرز ترکیه در حال حاضر به صورت عادی انجام می‌شود اظهار کرد: کامیون‌های حامل بار صادراتی استان زنجان به ترکیه سهولت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع باعث شده صادرات استان زنجان به ترکیه و کشورهای اروپایی سرعت بیشتری به خود بگیرد تصریح کرد: در دو ماه گذشته تنها راه ارتباطی صادرکنندگان از طریق واگن بود که این موضوع روند صادرات را مختل کرده بود.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان بیان کرد: با بازگشایی مرز‌ها تبادل کالایی در مرز با سرعت انجام می‌شود و تقریبا می‌توان گفت در حال حاضر روند صادرات به حالت قبل برگشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات به عراق نیز بدون مشکل و محدودیت انجام می‌شود افزود: چشم‌انداز آینده نشان می‌دهد که با توجه به این بیماری رو به کاهش است روند صادرات در مرز‌ها افزایش خواهد یافت.

رنگرونا با تاکید براینکه طی بخشنامه‌ای صادرکنندگان تا پایان تیرماه وقت دارند نسبت به تسویه حساب‌های ارزی اقدام کنند افزود: مشکلی که در حال حاضر صادرکنندگان با آن مواجه هستند عدم ارائه دستورالعمل از سوی بانک مرزی برای تسویه حساب‌ها ارزی  صادرات حاصل از ورود موقت است که تکلیف صادرکنندگان مشخص نشده است.

وی با تاکید براینکه در ورود موقت تهاتر کالایی وجود دارد عملا پول و ارزی رد و بدل نمی‌شود و تنها تهاتر کالایی انجام می‌شود عنوان کرد: در این اقدام ماده اولیه وارد شده و بعد از تبادل دوباره صادر می‌شود و بانک مرکزی تا به امروز در این رابطه تکلیف صادرکننده را مشخص نکرده است.

وی با بیان اینکه صادرات ورود موقت بخش زیادی از صادرات استان زنجان به خود اختصاص می‌دهد گفت: عمده مشکلی که در حال حاضر در استان زنجان داریم بلاتکلیفی صادرکنندگان در حوره ورود موقت است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر