logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۶۳۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

تالارها و قهوه‌خانه‌ها در زنجان همچنان حق بازگشایی ندارند

تالارها-و-قهوه‌خانه‌ها-در-زنجان-همچنان-حق-بازگشایی-ندارند
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه دولت به راحتی می‌تواند جلوی احتکار خودروها را بگیرد گفت: دولت با اعمال محدودیت زمانی برای پلاک‌دار کردن خودروهای صفر کیلومتر می‌تواند جلوی احتکار خودروها را بگیرد.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به واحدهای صنفی آسیب دیده از بیماری کرونا اظهار کرد: 13 مورد از این واحدهای آسیب دیده‌اند که دولت اعلام کرده مربوط به واحدهای اتاق اصناف است که تالارها، حمل و نقل درون شهری ،رستوران‌ها، اغذیه فروشان و برخی از کسبه‌های بازار و پاساژ‌ها شامل واحدهای آسیب دیده از کرونا بودند.

وی در مورد فعالیت تالار‌ها در استان زنجان تصریح کرد: تالارها در استان زنجان با حدود 4 هزار کارگر مستقیم و غیرمستقیم تعطیل هستند و هنوز در مورد فعالیت آنها تصمیمی از سوی ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ نشده است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با تاکید براینکه تاریخ آغاز فعالیت تالارها در استان زنجان مشخص نیست افزود: برخی از تالارها که در حال حاضر برای زمان پذیرش می‌کنند براساس احتمالات بوده و اگر فعالیت تالاری مشاهده شود برخورد شده و نسبت به پلمپ آن اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه قهوه‌‌خانه‌ها نیز همچنان در تعطیلی به سرمی‌برند عنوان کرد: برخی از واحدهای صنفی در اثر بیماری کرونا دچار آسیب شدید شدند که تالارها از جمله این واحدها هستند.

موسوی با بیان اینکه واحدهای آسیب دیده از کرونا که مشمول طرح دولتی هستند می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند افزود: این واحدها می‌توانند جهت اخذ وام دولتی که شده در این سامانه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه تمانی قهوه خانه‌ها نیز تعطیل هستند افزود: اگر واحدی تمکین نکنند پلمپ می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در مورد پلمپ واحدهای متخلف در استان زنجان افزود: از اسفند ماه تا آخر ماه رمضان بیش از 700 واحد پلمب شدند که برخی از این واحدها به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع نظارت و جلوگیری از احتکار خودرو توسط اتاق اصناف بیان کرد: نظارت‌ها انجام می‌شود و تا به امروز مواردی در استان زنجان مشاهده نشده و احتکار خودرو به صورت انبوه در استان زنجان مشاهده نشده است.

موسوی با بیان اینکه نظارت‌ها در استان زنجان تشدید یافته است تاکید کرد: دولت به راحتی می‌تواند جلوی احتکار خودروها را بگیرد و با تعیین محدودیت زمانی یکماه برای پلاک‌دار کردن خودروهای صفر کیلومتر جلوی احتکار خودروها در سطح کشور بگیرد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر