logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۶۲۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

تشدید مقابله با احتکار نهاده‌ها در استان زنجان/ مشکل کمبود سموم در زنجان برطرف می‌شود

تشدید-مقابله-با-احتکار-نهاده‌ها-در-استان-زنجان-مشکل-کمبود-سموم-در-زنجان-برطرف-می‌شود
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مشکل کمبود سموم با واردات سموم یارانه‌دار از سایر استانها‌ مرتفع می‌شود گفت: در حال رایزنی برای تحقق این موضوع در استان زنجان هستیم.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد افزایش قیمت سموم کشاورزی اظهار کرد: حدف یارانه از سموم باعث افزایش قیمت سموم کشاورزی شده و این مشکل تقریبا سراسری بوده و تنها مختص استان زنجان نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل حذف یارانه از سموم کشاورزی و همچنین انبار کردن سموم و عدم ارائه به بازار توسط شرکت‌های تولید کننده مشکلاتی را بوجود آورده است که این مشکل تقریبا در همه استانها وجود دارد افزود: در استان زنجان فروشگاه‌های توزیع کننده سموم کشاورزی نیز به صورت مستمر رصد می‌شود تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اگر شرکتی در استان زنجان بخواهد محصولات تولیدی خود را که با ارز دولتی انجام داده و در بازار توزیع نکند برخورد شدیدی می‌شود افزود: تا به امروز در استان زنجان در حدود بیش از 15 هکتار از مراتع استان زنجان برای مبارزه به آفت ملخ سمپاشی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار هکتار از مزارع گندم استان زنجان برای مبارزه با سن مادر سمپاشی شده است عنوان کرد: تامین سم مورد نیاز بدون مشکل انجام شده است.

تاراسی با اشاره به اینکه 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز با سم علف کش سمپاشی شده است بیان کرد: با این وجود می‌توان گفت که سموم یارانه‌دار سهم استان نسبت به سایر استانها تقریبا جذب شده است.

وی با تاکید براینکه سطح کنترل سموم موجود در بازار در استان زنجان نسبت به سایر استانها از وضعیت خوبی برخوردار است افزود: تقریبا مشکل حادی در خصوص سموم در استان زنجان نداریم.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر دو موضوع به صورت جدی توسط جهادکشاورزی پیگیری می‌شود که اولین موضوع مقابله با احتکار نهاده‌ها است ادامه داد: به شدت با احتکار نهاده‌ در استان زنجان مقابله خواهد شد و در صورت کشف احتکار برخورد قانونی انجام می شود.

وی افزود: سموم یارانه‌داری که در سایر استانها وجود دارد از طریق سازمان مرکزی تامین کرده و در اختیار کشاورزان زنجان قرار می‌گیرد که با این اقدام موضوع مشکل سموم هفته آینده به صورت کامل مرتفع خواهد شد که برای حل این مشکل در حال رایزنی هستیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر