logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۶۲۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

نهاده‌های مورد نیاز دامداران از ذخایر استراتژیک استان تامین می‌شود

نهاده‌های-مورد-نیاز-دامداران-از-ذخایر-استراتژیک-استان-تامین-می‌شود
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز نهاده‌های دپو شده در بنادر آزاد نشده است گفت: نهاده‌های مورد نیاز دامداران از ذخایر استراتژیک استان تامین می‌شود.

جواد تارسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکل کمبود نهاده‌های دامی در استان زنجان اظهار کرد: واحد امور پشتیبانی دام تا حدودی به وظیفه خود عمل کرده و از ذخیره استراتژیک نهاده‌های مورد نیاز دامداران تامین می‌شود.

وی با تاکید براینکه مشکل کمبود نهاده‌های دامی یک مشکل کشوری است تصریح کرد: با توجه به اینکه ذخیره سازی نهاده‌های دامی در استان زنجان انجام شده اگر مجوز ترخیص از طریق شورای عالی امنیت ملی به وزارتخانه و از طریق وزارتخانه در اختیار استان زنجان قرار داده شود در کمترین زمان نهاده‌ها در بین دامداران توزیع می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه اگر ترخیص نهاده‌های دامی موجود در بنادر کشور با تاخیر مواجه شود ممکن است کمبود نهاده‌های دامی در کشور شرایط بحرانی‌ را ایجاد کند عنوان کرد: برخی از مسئولان کشوری مطرح می‌کنند که بحث تخصیص ارز این نهاده‌ها رفع شده و امیدواریم این نهاده‌ها هر چه زودتر به دست دامداران برسد.

وی با بیان اینکه موضوع مهم این است که نهاده وجود دارد و امیدواریم آزادسازی در آینده نه چندان دور اتفاق بیفتد گفت: این مشکل باعث شده جوجه ریزی در مرغداریها کاهش یابد که این موضوع می‌تواند مشکل ساز باشد.

تاراسی خاطر نشان کرد: نهاده‌ها با ارز دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و تولیدکنندگان حق افزایش قیمت را ندارند و نباید قیمت مرغ بالاتر از قیمت تنظیم بازار باشد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر