logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۶۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان زنجان:

یادواره شهدای مدرسه شریعتی زنجان امسال برگزار می‌شود

یادواره-شهدای-مدرسه-شریعتی-زنجان-امسال-برگزار-می‌شود
رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یادواره شهدای مدرسه شریعتی زنجان امسال برگزار می‌شود.

حسین میرزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا;  اظهار داشت: کمیته دانش‌آموزان و فرهنگیان کنگره 3 هزار شهید استان زنجان فعال و جلسات متعددی برای برگزاری مطلوب این کنگره انجام شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های تعریف شده و روتین آموزش و پروش محسوب می‌شود، افزود: در زمینه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان زنجان نیز این اداره کل در دو کمیته فعالیت خواهد کرد.

این مسئول بیان داشت: کارگروه‌هایی در داخل کمیته دانش‌آموزی تعریف و یادواره‌های مختلف شهدا از آغاز هفته دفاع مقدس در مدارس استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: برای برگزاری مطلوب کنگره 3 هزار شهید استان زنجان فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی نیز از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان از جمله برگزاری نمایشگاه در مدارس پیش‌بینی شده است.

میرزایی با اشاره به آغاز فعالیت شهید پژوهی از چند سال گذشته در مدارس استان زنجان با محوریت دانش‌آموزان، افزود: تیم‌های دانش آموزی در این زمینه تشکیل و هر مدرسه در زمینه زندگینامه یک شهید پژوهش‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی از شناسایی مدارسی که دارای بیشترین شهید در استان بوده‌اند، خبر داد و گفت: تا کنون یادواره شهدای هنرستان شهید مطهری با 40 شهید، دبیرستان طالقانی با 20 شهید و شهدای مدرسه بینش برگزار شده است.

این مسئول افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نیز یادواره شهدای مدرسه شریعتی زنجان برگزار و در مناطق 14 گانه یادواره‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری یادواره لاله‌های روشن در راستای برگزاری مطلوب کنگره 3 هزار شهید استان در سال گذشته خبرداد و گفت: دعوت از ایثارگران و خاطره‌گویی در مدارس از دیگر برنامه‌های این یادواره محسوب می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه جلسات متعددی برای برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان از سوی اداره کل آموزش و پرورش می‌شود، افزود: دستورالعمل لازم تهیه و به مدارس در این زمینه ابلاغ می‌شود.

وی گفت: دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا از برنامه‌های این کنگره است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت ویژه برگزاری برگزاری کنگره انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر