logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۶۱۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

گازرسانی به روستاهای مناطق کوهستانی زنجان در اولویت نیست

گازرسانی-به-روستاهای-مناطق-کوهستانی-زنجان-در-اولویت-نیست
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در مورد گازرسانی به روستاها کوهستانی گفت: گازرسانی به روستاهای مناطق کوهستانی شهرستان زنجان قرار دارند در اولویت پایین‌تری قرار گرفتند.

موسی احمدلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ادامه عملیات گازرسانی به روستاهای استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر همه شهرهای استان که 21 شهر هستند از نعمت گاز بهره‌مند شده و 591 روستاي استان زنجان با 100 درصد جمعیت شهری و 87.9 درصـد هم از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی با تاکید براینکه با اقدامات صورت گرفته در حدود 420 هزار خانوار استان زنجان از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند شدند بیان کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به تعداد 54 روستا با 4 هزار و 705 خانوار در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار لازم روند اجرای طرح گازرسانی در زنجان ادامه دارد افزود: همه 54 روستای در دست اجرا در سال جاری به بهره برداری می‌رسند.

وی بیان کرد: گازرسانی به 54 روستای در دست اجرا شامل قره محمد، قیاس کندی، داش بلاغ، غلام ویس، اردهین، یاستی بلاغ، سراب، دربند، عموکندی، بصرک، امام کهریز، امیرلو، قره کهریز، غلام چم، تخت، گوگ تپه، گوگلر، ایلن، تاتارده، اولی بیک، توحیدلو، چقلوی علیا، قمشلو، چوروک علیا، قره اوغلانلو، ابراهیم آباد، حمزه لو، قزلجه سفلی، رضاآباد، سنگبین، حسین آباد، علی آباد، لولک آباد، ملک باغی، تقی کندی، سرخه سنگ، شهرک پاوه رود، گاوخس جدید، مهر آباد، اند آباد سفلی، چهره آباد، حصار، مشمپا، شکورچی، گلجیک، ابدال، آقبلاغ حومه، میرجان، نصیر آباد، دگرمان درسی، قزلجه علیا، حبش، میاندره و مینان هستند.

احمدلو تاکید کرد: با اتمام گازرسانی به این روستاها درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان زنجان به بیش از 92 درصد می‌رسد.

وی عنوان کرد: گازرسانی به سایر روستاهای باقیمانده بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نفت در خصوص شیوه گازرسانی به روستاهای باقیمانده (حداقل 20 خانوار و 100 نفر جمعیت و نیز لحاظ هزینه تمام شده اجرای هر انشعاب) و در قالب اعتبارات قانون بودجه همان سال، بررسی شده و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به روستاهای استان زنجان گفت: گازرسانی به 54 روستای در دست به حدود 564 هزار و 400 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی برای براینکه چه عاملی باعث شده گازرسانی به روستاهایی که در منطقه کوهستانی زنجان هستند با تاخیر انجام می‌شود افزود: گازرسانی به روستاهای باقیمانده بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نفت در شیوه گازرسانی به روستاهای باقیمانده بالای 20 خانوار در قالب اعتبارات قانون بودجه همان سال انجام شده و اغلب روستاهایی که در مناطق کوهستانی هستند به دلیل عدم احراز شرایط فوق در اولویت پایین‌تری قرار می‌گیرند‌.

احمدلو در مورد علت تاخیر در گازرسانی به روستای ماری که از جمله روستاهایی کوهستانی که در 40 کیلومتری شهرستان زنجان قرار دارد بیان کرد: مطالعات گازرسانی به این روستا انجام شده و موقعیت جغرافی و فاصله روستا با خطوط گازرسانی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برآورد هزینه گازرسانی به هر خانوار در روستای ماری بیش از محدوده تعیین شده توسط وزارت نفت برای گازرسانی به روستاها است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: در صورت افزایش سقف قابل هزینه کرد جهت گازرسانی به هر خانوار(در شیوه نامه ابلاغی وزارت محترم نفت در ارتباط با گازرسانی به روستاهای باقی مانده) در قالب اعتبارات موضوع قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، منظور شده و مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی در پایان نیز با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح گازرسانی به روستاهای استان زنجان افزود: از ابتدای اجرای طرح گازرسانی به روستاها تا به امروز حدود 6 هزار و 514 میلیارد ریال اعتبار در استان زنجان هزینه شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر