logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۶۱۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

سد تالوار در صورت تامین اعتبار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سد-تالوار-در-صورت-تامین-اعتبار-امسال-به-بهره‌برداری-می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در مورد بهره‌برداری از سد تالوار گفت: اگر اعتبار مورد نیاز این سد تامین شود امسال به بهره مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه سد تالوار که از سال 92 آبگیری شده و تا دو سال گذشته آب چندانی در پشت سد ذخیره نشده بود اظهار کرد: در دو سه سال اخیر میزان ورودی آب به این سد افزایش یافته و به حد قابل ملاحظه‌ای رسیده است.

وی تصریح کرد: این موضوع مقامات و مدیران وزارت نیرو را دلگرم کرده تا این سد را به مرحله‌ بهره‌برداری برسانند و این موضوع باعث شده وزارت نیرو تصمیم بر تامین اعتبار لازم برای تکمیل این سد بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تاکید براینکه برای تکمیل این سد باید حداقل اعتبار مورد نیاز داده شود افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این سد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید براینکه این آب این سد برای تامین شرب و صنعت در نظر گرفته شده است افزود: با تکمیل این سد بخش زیادی از آب مورد شهرستان خدابنده برطرف شده و آب مورد نیاز گرماب و زرین رود و آب صنعت منطقه نیز تامین خواهد شد.

افشاری با اشاره به وضعیت آب سدهای استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر میزان حجم مخزن سد تهم 65 میلیون و 200هزار متر مکعب بوده که نسبت به ساتل گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مخزن سد گلابر بیش از 73 درصد آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته که 63 درصد بوده 10 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به  حجم آب سد کینه ورس نیز اشاره و عنوان کرد: این سد 97 درصد پر بوده و حدود 15 میلیون و 600 هزار متر مکعب آب دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سد تالوار هم که در 50 کیلومتری شهر بیجار احداث شده از نوع خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی بوده که در حال حاضر 25 درصد حجم سد تالوار نیز پر است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر