logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۶۱۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای شهر زنجان:

اکثر نیروهای تعدیل شده شهرداری دوباره به‌کارگیری شدند

اکثر-نیروهای-تعدیل-شده-شهرداری-دوباره-به‌کارگیری-شدند
رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اخراج برخی از نیروهای غیررسمی شهرداری زنجان، گفت: اکثر نیروهای شهرداری دوباره در سال جدید به‌کارگیری شده‌اند.

عباس راشاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت سه هزار نفر در شهرداری زنجان، اظهار کرد: فقط یک هزار نفر از این کارکنان جزو کارکنان رسمی شهرداری زنجان هستند.

وی با بیان اینکه سایر کارکنان شهرداری با عنوان‌های دیگری در شهرداری کار می‌کنند و جزو کارکنان غیررسمی شهرداری هستند، ابراز کرد: برای مثال در قسمت فضای سبز شهرداری زنجان هرساله 750 نفر به‌صورت قراردادی با شهرداری  زنجان فعالیت می‌کنند و این شرایط برای حفاظت فیزیکی شهرداری، رانندگان شهرداری زنجان و... وجود دارد.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه کارکنان غیررسمی شهرداری انتظار دارند که قراردادهای این کارکنان هرساله تمدید شود، تصریح کرد: از طرف دیگر دستگاه‌های نظارتی طبق قانون به شهرداری می‌گویند شما نمی‌توانید این نیروها را به‌صورت 12 ماهه در شهرداری به‌کارگیری کنید.

وی بیان کرد: اگر شهرداری بخواهد این نیروها را به‌کارگیری کند باید این نیروها به نیروهای رسمی شهرداری تبدیل شوند که این امر تبعات حقوقی و مالی دارد.

راشاد افزود: برای اینکه این کارکنان تبدیل به نیروهای رسمی شهرداری نشوند باید بخشی از این نیرو ها در یک‌فصل به‌صورت یک یا دوماهه قطع رابطه کاری کنند و مجدداً بعد از یک مدتی در شهرداری به‌کارگیری شوند.

وی با بیان اینکه معمولاً کارکنان قراردادی در دی یا بهمن‌ماه به‌صورت موقت از کار برکنار می‌شوند، ابراز کرد: طبق برنامه و چارت سازمانی که وزارت کشور به ما داده است نیروهای شهرداری زنجان نمی‌تواند از یک هزار و صد نفر بیشتر باشد.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه ما هرساله با قضیه قطع ارتباط موقت کارکنان قراردادی شهرداری با شهرداری مواجه هستیم، تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم افرادی را که سابقه طولانی در شهرداری دارند و متأهل هستند و توانایی خوبی در حرفه خوددارند در سال جدید دوباره در همان شغل به‌کارگیری شوند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شرکت مجری طرح‌های شهرداری عوض می‌شود شرکت جدید کارکنانی را که سابقه طولانی در شهرداری دارند را کنار می‌گذارند چراکه حقوق و مزایای افراد باسابقه بیشتر از کارکنانی که در سال جدید به‌کارگیری می‌شوند بیشتر است.

راشاد با بیان اینکه شرکت‌ها مایل هستند که نیروهای جدید را به‌کارگیری کنند تا حقوق و مزایایی کمتری پرداخت کنند، عنوان کرد: ما نیز در این قضیه اصرار داریم که نیروهای قدیمی به‌کارگیری شوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بخشی از این مشکل حل‌شده است، افزود: با هماهنگی نیروهای نظارتی اکثر نیروهای شهرداری را به کار خود بازگردانده‌ایم ولی ممکن است افراد بسیار کمی مانده باشند که دوباره به‌کارگیری نشده‌اند.

رئیس شورای شهر بیان کرد: این مشکل، مشکل ما نیست و این جزو وظایف ذاتی شهرداری است که نمی‌تواند این نیروها را به‌صورت رسمی و دائمی به‌کارگیری کند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر